Carregant

Avinguda Meridiana

Tram rambla, entre els carrers de la Independència i d’Aragó; tram bulevard (amb un carril bici a la mitjana central), entre els carrers d’Aragó i de Felip II.

Després de la revisió del paper de la Meridiana a la ciutat, que va permetre la construcció de les rondes i va suposar una primera dignificació de l’avinguda, és necessari abordar una nova intervenció en aquest eix estratègic de la ciutat, en el tram comprès entre la plaça de les Glòries i el nus de la Trinitat.

Els objectius d’aquesta intervenció són convertir l’avinguda en un eix cívic de referència per a la ciutat, una avinguda verda, pacificada i humana. Per tal de treballar conjuntament amb les entitats, d’acord amb les estratègies i els criteris que han de guiar la intervenció, es va constituir la Taula de Participació del projecte de l’avinguda Meridiana, que agrupa entitats, tècnics municipals, grups polítics i membres del Govern. Mitjançant tallers, jornades i sessions de treball, liderades per la Taula de Participació i obertes a tota la ciutadania, es van definir els criteris de com havia de ser la nova Meridiana. Per tal de poder tirar endavant el projecte, s’ha dividit la via en àmbits, a fi de tractar-los de manera diferenciada i resoldre’n els problemes respectius. Així doncs, la Meridiana s’està pensant globalment i per seccions, però s’anirà estudiant i s’hi anirà actuant per trams de manera progressiva.

En una primera fase s’ha actuat sobre 43.500 m2, on s’han creat nous espais d’estada per al veïnat, amb voreres més amples, més arbres i vegetació, jocs infantils, mobiliari urbà i una il·luminació nova. En el tram entre els carrers de la Independència i d’Aragó s’hi ha potenciat una rambla central, de 16 m d’amplada, i s’hi ha habilitat un carril bici segregat.

Entre els carrers de Mallorca i l’àmbit de Navas de Tolosa amb Josep Estivill, s’ha creat una mitjana central amb un carril bici i vegetació, s’han reduït els carrils de circulació a tres per sentit i s’han reservat les voreres per als vianants. A partir de la tardor del 2022, s’estendrà aquesta renovació de la Meridiana fins a Felip II. Es donarà continuïtat a la secció de la nova Meridiana, amb dos carrils per al trànsit general i un per a busos per banda, les bicicletes al centre, amb un carril bici segregat, voreres més amples i més arbrat i parterres.