Moto
Barcelona és una de les ciutats europees amb més presència de motos i ciclomotors als carrers. Com a vehicle urbà de gran flexibilitat d’ús en els trajectes curts i de distància mitjana habituals a Barcelona, la moto representa el 12,6% dels vehicles que circulen amb emissió de fums a la ciutat.
La moto, definida com un mitjà de transport de poc volum i alta ocupació, presenta avantatges a l’hora de moure’s per la ciutat. La flexibilitat d’ús, el baix consum i el poc espai que ocupa a la via pública, tant quan circula com quan estaciona, són algunes de les comoditats que presenta. Per contra, l’índex d’accidentalitat és un aspecte negatiu que cal resoldre i que ha esdevingut un dels reptes municipals en matèria de seguretat viària.
La seva dependència de combustibles fòssils contaminants o l’elevat soroll que generen en circular són altres inconvenients per resoldre. La incorporació de la tecnologia elèctrica al sector de la motocicleta, malgrat que penetra al mercat a menys velocitat que en el cas de l’automòbil, contribueix a minimitzar-ne el consum energètic i les emissions que se’n deriven, així com a reduir la contaminació acústica.
D’altra banda, l’alta densitat d’aquests vehicles representa un problema, perquè no sempre aparquen a les zones habilitades i, malgrat que està permès que estacionin a la vorera, sempre que la senyalització ho permeti i l’ample de la vorera no sigui inferior a 3 metres, no sempre hi estacionen correctament, motiu pel qual representen un problema per a vianants i persones amb mobilitat reduïda o diversitat funcional.