Millores en el servei de bus perquè sigui més eficient i accessible
Novetats en el servei d’autobús perquè sigui més eficient, accessible i competitiu, i perquè afavoreixi una experiència més agradable per a les persones usuàries. Enguany s'estendrà el bus a demanda a més barris; es crearà la primera línia semidirecta, que connectarà el centre amb les Glòries i Francesc Macià, i es reestructurarà l’oferta a la zona nord de Nou Barris.
El bus a demanda es va impulsar al barri de Torre Baró, en el marc del Pla de barris, per oferir un servei més personalitzat (cada usuari sol·licita quan i on vol viatjar), més ràpid, més eficient (el bus no circula si no hi ha demanda) i amb menys temps d’espera a les parades.
Després dels bons resultats, el servei s’ampliarà l’últim trimestre del 2021 a línies de baixa demanda de la xarxa de busos de barri:
- Horta-Guinardó: línia 135.
- Sarrià – San Gervasi: línies 118 i 128.
- Ciutat Vella: línies 120 i 121.
El 2022 s’ampliarà a cinc àrees més.
Primera línia semidirecta de la ciutat
La nova línia, amb quatre parades, connectarà de manera més ràpida la places de Francesc Macià i de les Glòries amb el centre. El recorregut entre Francesc Macià i les Glòries es farà en 10 minuts i la freqüència de pas dels vehicles serà cada 8 minuts. A més de donar un servei més ràpid, la nova línia semidirecta de bus afavorirà la connexió amb altres mitjans de transport públic, com el metro i el tramvia. Entrarà en funcionament al setembre i estarà activa els dies laborables, de 7.00 a 22.00 hores.
Més connectivitat al nord de Nou Barris
La reestructuració del servei de bus dels barris de Torre Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana inclou la creació de tres noves línies, la 180, 182 i 183, i canvis en la línia 62. A més, s’ampliarà el servei de bus a demanda de Torre Baró.
Impuls a la sostenibilitat del servei
El full de ruta de l’adopció d’energies verdes preveu adquirir 210 vehicles elèctrics de bateries, 46 d’hidrogen i 154 d’híbrids de gas en el període 2021-2024. A més, tres línies d’autobús d’alta demanda, l’H16, l’H12 i la V15, seran plenament electrificades a curt termini.
L’objectiu és que l’any 2030 el 50% de la flota de TMB funcioni amb electricitat i la resta amb energies netes o de baixes emissions com el gas natural comprimit, el biogàs o l’hidrogen verd.
Més informació i accessibilitat
A més, darrerament s’han ampliat les funcions de l’aplicació de TMB, s’han desplegat etiquetes intel·ligents en totes les parades per facilitar els desplaçaments de les persones amb discapacitat visual, i el sistema de pagament directe de bitllet senzill mitjançant targeta de crèdit es troba en fase de proves internes.
Increment de carrils bus
Per contribuir a la qualitat i comoditat dels trajectes dels usuaris i evitar avaries, es renovaran uns 3.000 metres quadrats de paviment dels carrils bus. Aquesta acció se suma a les actuacions fetes els últims dos anys en més d’una vintena de carrers per crear, ampliar o millorar els carrils bus.