Inici de les obres de l'estructura interior de l'estació de plaça de Maragall de l'L9/L10
El Departament de Territori ha iniciat els treballs previs de les obres d’estructura interior de la futura estació de l’L9/L10 de plaça de Maragall, en el marc dels treballs de finalització del tram central d’aquesta línia de metro. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 6,6 MEUR, completaran l’obra civil de l’estació, ubicada a la plaça Maragall, que ja té el pou excavat i la galeria de connexió amb el túnel. Aquestes tasques tenen un termini previst de 13 mesos.
Les obres que ara comencen inclouen principalment l’execució de forjats, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. El pou, actualment tapat, té 60 metres de profunditat.
Les primeres actuacions que es duran a terme consistiran en l’execució de pantalles acústiques i el desviament de serveis afectats, així com els primers treballs per a l’estructura interior. Les obres comportaran l’ocupació de la superfície de la plaça de Maragall.
En paral·lel a aquesta obra, el Departament està impulsant els projectes d’arquitectura i instal·lacions d’aquesta i altres estacions de l’L9/L10.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –més del 70% excavat. A més, Territori iniciarà el mes que ve els treballs de l’obra civil de l’estació de Sanllehy.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central va arribar a l’estació de Mandri el mes passat i en aquests moments, s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Font: Departament de Territori