Comencen les obres de la transformació de l’avinguda Meridiana entre Mallorca i Navas-Josep Estivill
Aquest vespre s’inicien els treballs en aquest tram, que passarà a tenir un carril d’entrada i un de sortida menys i una mitjana central amb un carril bici segregat, arbrat i zones d’estada. També s’actuarà en l’àmbit ja reformat València-Mallorca, on ara hi ha tres carrils d’entrada i quatre de sortida, per suprimir-ne un de sortida i fer que la secció sigui uniforme a tot l’àmbit renovat. S’invertiran 8,33M€ d’euros per fer un pas més en la conversió de la Meridiana en un eix cívic amb més verd, més espai per al vianant i la mobilitat sostenible i que afavoreixi la connexió dels barris.
Aquest dimecres al vespre, l’Ajuntament començarà les obres per transformar el tram de l’avinguda Meridiana que va des del carrer de Mallorca fins a més enllà de la meitat de l’àmbit Navas de Tolosa-Josep Estivill. Després que el mandat passat es reurbanitzés l’avinguda entre la plaça de les Glòries i Mallorca, ara es fa un pas endavant en la conversió de l’avinguda en un eix cívic amb més verd i més espai per al vianant i la mobilitat sostenible. Una via, en definitiva, més humana i acollidora que millori la connexió entre barris.
quest nou tram d’obres se suma a les actuacions fetes o en marxa a Glòries, la Meridiana, Gran de Sant Andreu i l’avenç de les obres de les estacions de la Sagrera i de Sant Andreu, el Pont de Santander i les urbanitzacions del seu entorn. Totes elles demostren un compromís clar del Govern municipal amb aquests barris.
Els treballs de la Meridiana compten amb un pressupost de 8,33 milions d’euros, està previst que durin un any i s’actuarà sobre 27.500 m2 de superfície. Són 500 metres de longitud, que sumats als 800 ja reurbanitzats suposaran un total de 1,3 quilòmetres d’una Meridiana renovada.
L’avinguda passarà a tenir un carril de circulació menys per sentit, de manera que n’hi haurà tres per banda. Al mig hi haurà una mitjana central de 9,50 metres d’amplada. S’hi situarà el carril bici segregat de doble sentit, de 4,30 m; un parterre de 2,60 m a cada costat amb una filera d’arbres grans i enllumenat. D’aquesta manera, el carril bici que hi ha ara a les voreres es podrà eliminar per incorporar grans parterres al voltant dels plàtans existents combinats amb espais d’estada. Aquest augment de verd es traduirà en 108 nous arbres i 3.500 m2 de parterres. També s’inclourà nou mobiliari urbà.
Pel que fa als desplaçaments a peu, a les interseccions amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat mar), Múrcia, Tomàs i Padró i Palència es projecta una vorera passant en forma de plataforma única amb prioritat per al vianant. I en les altres interseccions s’han projectat girs còmodes per als vehicles amb els carrers que arriben a l’avinguda.
A més, es crearan nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana, i es modificarà la posició de la majoria dels que ja hi ha per projectar-los en direcció als eixos dels carrers que creuen l’avinguda i millorar els itineraris.
Les actuacions també s’aprofitaran per reduir un carril de sortida en el tram València-Mallorca, ja que l’anterior reforma el va deixar en quatre de sortida i tres d’entrada. D’aquesta manera s’aconseguirà que la Meridiana sigui uniforme amb tres carrils per cada banda des de Glòries fins a Navas de Tolosa-Josep Estivill.
Les obres començaran a partir d’avui a les 22h amb uns primers treballs de pintura per suprimir un carril d’entrada a la ciutat. I al llarg de les obres es prendran les mesures necessàries per minimitzar les molèsties que puguin ocasionar.
Pel que fa a la continuació de la reforma, el Govern municipal preveu tenir redactat a finals d’any el projecte executiu des de Navas de Tolosa/Josep Estivill fins a Fabra i Puig, amb l’objectiu de començar les obres a partir de l’estiu de 2022. Paral·lelament, durant el 2022 es vol redactar l’avantprojecte de les obres entre Fabra i Puig i el Pont de Sarajevo, que s’acompanyarà d’un procés participatiu per recollir les propostes i aportacions veïnals i d’entitats de l’entorn.