Comença la transformació de la Meridiana fins a Fabra i Puig
La remodelació de l’avinguda Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig comença el 28 d’abril i s’allargarà divuit mesos. L’actuació segueix el disseny que ja s’ha executat en els trams anteriors, fins al parc de les Glòries, amb més espai per passejar, més verd i prioritat per a la mobilitat sostenible.

El tram Felip II – Fabra i Puig tindrà dos carrils per a vehicles i un per al bus a cada sentit, un carril bici bidireccional central, voreres més amples, 230 arbres més i 7.200 metres quadrats de parterres.
A més, el nombre de passos de vianants s’incrementa dels nou d’actuals a quinze per facilitar els desplaçaments a peu entre els barris que queden a ambdues bandes de l’avinguda.
Rambla central a la Sagrera
El tram que se situa entre els carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa tindrà un passeig central ampli per als vianants, amb zones d’estada i verd, i dos carrils bici unidireccionals —un per sentit— que se situaran a banda i banda de la rambla.
A més, es renovaran els jardins d’Ángeles López de Ayala, on s’actualitzarà l’àrea de jocs infantils perquè sigui accessible, i s’eixamplarà la vorera entre el carrer de les Antilles i el carrer de Pegàs.
Espai per als busos
Entre els carrers de Felip II i Garcilaso s’habilitaran dos carrils bus en sentit sortida i un carril bus, més una zona per desencotxar en sentit entrada.
L’objectiu és crear un espai d’intermodalitat perquè els busos urbans i interurbans encotxin i desencotxin al passatge amb comoditat i sense interrompre el pas de la resta d’autobusos.
Afectacions de la mobilitat
El pressupost de les obres de la Meridiana fins a Fabra i Puig serà de 26 milions d’euros i tindran una durada de divuit mesos. Durant aquest període hi haurà diverses afectacions de la mobilitat, que variaran segons les necessitats de cada fase.
Les diverses línies d’autobusos de TMB afectades per les obres —H8, V27, 62, 96 i 126, així com la N3 del Nitbús—, modificaran les seves parades. Per la seva banda, els busos interurbans concentraran els canvis als àmbits de la Sagrera, l’estació de Clot-Aragó i la de Fabra i Puig, per mantenir la connexió tant amb el servei de metro com amb el de Rodalies. Es preveu que entrin en funcionament dilluns, 28 d’abril.
Bicicletes i canvis de sentit
Pel que fa als carrils bici afectats, s’ha iniciat la construcció d’un nou carril bidireccional i provisional de 950 metres al carrer de Concepción Arenal per facilitar un itinerari ciclista segregat mentre duri la reforma.
També en aquesta fase preliminar de les obres s’executaran dos canvis de sentit. D’una banda, el carrer d’Olesa entre Garcilaso i Cienfuegos canviarà de sentit Besòs a sentit Llobregat, mentre que entre Cienfuegos i la Meridiana, quedarà en atzucac.