Continguts del dossier
Les ciutats poden adoptar iniciatives que impliquin els habitants en comunitats de pràctica, sobre la base de fer, crear i compartir coses plegats, com una base d’identitat que pot...
Les ciutats i els ciutadans, no pas les empreses, haurien de ser propietaris de les dades produïdes al medi urbà i usar-les per millorar els serveis públics i dur endavant les seves...
Les infraestructures de les grans urbs ofereixen noves oportunitats de benefici i poder que les fa molt desitjables per a les plataformes privades com Google, Uber o Baidu. El resultat...
L’economia de plataforma ofereix grans oportunitats per a les ciutats, però cal distingir les plataformes veritablement col·laboratives, que cal promoure i protegir, de les merament...
Els entorns urbans es caracteritzen per les oportunitats que ofereixen per pensar en una cultura política on els béns comuns del coneixement puguin ser gestionats conjuntament per grups...
A la majoria de les ciutats gairebé no queden espais de convivència pública: en descuidar parcs i àrees comunes, en tancar espais culturals, en tallar pressupostos d’activitats...
Smart és un adjectiu anglosaxó que vesteix molt. Representa la idea que les ciutats poden ser més intel·ligents i eficients gràcies a les tecnologies i a les dades que elles i...
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) són un sector estratègic de l’economia de la ciutat, no només pel volum d’inversions i de llocs de treball que generen, sinó també...
El butlletí
Subscriu-te al nostre butlletí per estar informat de les novetats de Barcelona Metròpolis