Pla de gestió sostenible de la mobilitat terrestre induïda pel trànsit marítim
En els darrers anys, el moll Adossat, on operen la majoria de les terminals de creuers del Port de Barcelona, s’ha consolidat com a port de creuers amb un augment en el nombre de passatgers i escales. Això ha comportat un conjunt de problemàtiques associades amb la mobilitat terrestre, especialment quan coincideixen en la mateixa franja horària més de tres creuers a la vegada.
L’estudi per avaluar la mobilitat generada per creuers amb origen o destí al moll Adossat i formular un pla de gestió sostenible de la mobilitat terrestre de creueristes és essencial per abordar solucions adequades al trànsit rodat i al desplaçament de persones que visiten la ciutat. Tot plegat ha d’ajudar a evitar la congestió viària a la plaça de les Drassanes i reduir la saturació de la Rambla com a zona de vianants.
Aquests treballs estan emmarcats dins del conjunt d’acords als quals van arribar l’Ajuntament de Barcelona i el Port de Barcelona al gener del 2018 per a la reordenació dels espais per a l’activitat creuerística i de ferris.
QUÈ ESTEM FENT?
-
En data 3 de maig de 2023, s’ha constituït el Consell per a la Sostenibilitat dels Creuers com un espai de transparència de col·laboració publicoprivada on compartir informació en dues òrbites: abordar les accions i tasques que ja s’estan portant a terme respecte del turisme marítim de creuers, i definir-ne conjuntament de noves que contribueixin a reduir l’impacte dels creuers sobre la ciutat, reforçant el retorn econòmic i social d’una activitat que és important per a la ciutat de Barcelona. Aquest consell consta de tres grups de treball: Qualitat Ambiental, Mobilitat i Socioeconomia.
-
A partir del treball abordat al GT de Mobilitat, els resultats es visualitzaran en un pla de gestió sostenible de la mobilitat terrestre induïda pel trànsit marítim que desenvoluparà els seus objectius estratègics mitjançant un conjunt de projectes i mesures per aplicar en l’àmbit d’estudi en relació, entre altres, amb la regulació de l’oferta de transport, la reducció d’emissions contaminants i de gasos amb efecte d’hivernacle, la promoció del transport públic, la gestió de la demanda i altres actuacions per reduir les aglomeracions de persones en certs punts d’interès a la ciutat.