Ambientalització del trànsit marítim

Emergència climàtica

Districte Ciutat Vella

Precontent

Aquest projecte s’emmarca en el context dels acords a què van arribar el Port de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona al gener del 2018 sobre terminals de creuers i ferris, Nova Bocana i altres plans especials.

Es tracta d’un conjunt d’estratègies orientades principalment a reduir les externalitats negatives sobre la ciutat pel trànsit i l’estada de creuers al port de Barcelona.

Els estudis ambientals inicials que s’emmarquen en aquest projecte, acabats i validats per totes les parts l’any 2020, són els següents:

  • Estudi d’emissions i immissions del Port de Barcelona l’any 2017 i en l’escenari de futur.
  • Anàlisi de la morbiditat causada per la contaminació atmosfèrica provinent del Port de Barcelona.
  • Avaluació dels sistemes de control actuals de les emissions atmosfèriques als vaixells mercants que operen al Port de Barcelona i els protocols utilitzats.

Què estem fent?

Els tres estudis que comprenen el projecte estan acabats i validats per totes les parts des de l’any 2020, però cal donar continuïtat i actualitat als escenaris d’evolució de l’activitat.

  • En data 3 de maig de 2023 es va constituir a Barcelona el Consell per a la Sostenibilitat dels Creuers com un espai de transparència i de col·laboració publicoprivada on compartir informació en dues òrbites: abordar les accions i tasques que ja s’estan duent a terme respecte del turisme marítim de creuers i definir-ne conjuntament de noves que contribueixin a reduir les externalitats negatives dels creuers sobre la ciutat, tot reforçant el retorn econòmic i social d’una activitat que és important per a la ciutat de Barcelona. Aquest consell consta de tres grups de treball: Qualitat Ambiental, Mobilitat i Socioeconomia.

  • Els resultats de la feina abordada als grups de treball es visualitzaran en els plans d’acció per desenvolupar corresponents.

Share in social networks