Accions d’impuls de la pesca, el turisme pesquer i les demostracions de pesca i activitats de promoció del peix de proximitat
L’activitat pesquera a Barcelona, com a arreu, ha experimentat una davallada en ocupació laboral en les darreres dècades. El sector pesquer a Barcelona presenta tres necessitats concretes: promocionar el producte de la mar de proximitat (peix i marisc) i cercar oportunitats de millora de les seves rendes (ingressos i despeses) i activar un pla de relleu generacional eficient.
Les accions d’atracció del turisme al món de la pesca, les demostracions de l’activitat pesquera i el foment d’activitats de promoció del producte de la mar de proximitat pretenen incrementar els nivells d’ocupació del sector i fomentar l’emprenedoria en activitats econòmiques relacionades amb l’activitat pesquera, atenent el caràcter històric i actual com a proveïdor de recursos alimentaris locals de Barcelona.
L’estratègia d’impuls de l’economia blava a Barcelona inclou una mesura de govern que marca un full de ruta per a la seva implementació a través d’un conjunt de mesures i projectes en clau de sostenibilitat i que remarca el rol que té l’Economia Blava i el potencial existent en termes de generació d’ocupació (Eix 5).
Què estem fent?
-
Propostes per a la reducció del plàstic d’un sol ús en la cadena de valor
-
Reforçar la constitució del grup d’acció local pesquer central (GALP central) que abasta les comarques del Garraf i el Barcelonès dintre de la política de l’Estratègia marítima de Catalunya 2030
-
Lligam de l’economia blava que representa la pesca professional amb la ciutat i la ciutadania
-
Promoció del consum de proximitat i sostenible
-
Impuls de les sinergies entre la pesca local, els distribuïdors majoristes, els detallistes i els mercats de Barcelona, així com l’afavoriment de la venda directa