Trobada de colles bastoneres

Les colles bastoneres de Barcelona piquen ben fort per Santa Eulàlia! La jornada s’iniciarà a les 10.00 h, quan les colles oferiran una mostra de balls a la plaça de Sant Jaume. En acabar, es donarà el tret de sortida a una cercavila en la qual els carrers del barri Gòtic tremolaran amb les picades de bastons. A les 12.00 h, la desfilada clourà també a la plaça de Sant Jaume, on les bastoneres i els bastoners encara ens delectaran amb les seves últimes ballades a dalt de l’escenari.
Recorregut: plaça de Sant Jaume, carrer del Bisbe, plaça Nova, carrer de la Palla, carrer dels Banys Nous, carrer de Ferran i plaça de Sant Jaume.
Cercavila de Gegants d'Escola

Encapçalades per la gegantona Laia, les escoles de Barcelona surten al carrer amb les seves figures festives: gegantons, capgrossos, cuques, bèsties, cavallets… Totes plegades dansaran pels carrers del centre de la ciutat en una ocasió única per veure-les juntes.
Recorregut: passeig del Born (11.00 h), carrer de Santa Maria, plaça de Santa Maria, carrer de l'Argenteria, carrer de Jaume I i plaça de Sant Jaume (13.00 h).
Trobada Sardanista Infantil de Santa Eulàlia

La gran trobada anual de les noves generacions sardanistes torna a tenir lloc per les Festes de Santa Eulàlia! Al so de la Cobla Contemporània, que sempre aporta el seu habitual to innovador, la pedrera sardanista dansarà al bell mig de la plaça de Sant Jaume.
Mostra d’Esbarts Dansaires Infantils i Juvenils

La ciutat de Barcelona disposa d’una vintena d’esbarts ubicats pels districtes. La gran majoria tenen secció infantil i juvenil i, per Santa Eulàlia, són els protagonistes! La mainada fa un pas endavant i, en el marc de la festa major d’hivern de la ciutat, ens ofereix les seves millors danses al ritme de la Cobla Ciutat de Terrassa.
La mostra es farà en dues jornades i, en total, es podran veure vuit esbarts diferents. Dissabte gaudirem de les danses de l’Esbart Sant Martí, l’Esbart Maragall, l’Esbart Ciutat Comtal i l’Esbart Català de Dansaires. Diumenge serà el torn de l’Esbart Joventut Nostra, l’Esbart Vila de Gràcia, l’Esbart Sant Jordi i els Ballets de Catalunya.
Cercavila de Gegants Infantils

Els gegants infantils de les colles de Barcelona viuran la seva gran diada! Com a novetat, tornen a tenir la seva pròpia cercavila la tarda del dissabte de Santa Eulàlia. L’acte començarà a la plaça Comercial, davant del Born CCM, on hauran estat exposats prèviament. La cercavila sortirà d’allà i els gegantons arribaran a la plaça de Sant Jaume, on mostraran els seus balls a dalt de l’escenari. En acabar, la cercavila es reprendrà i acabarà a la plaça del Rei, on tindrà lloc el final de la festa.
Recorregut: passeig del Born (16 h), carrer de Santa Maria, plaça de Santa Maria, carrer de l’Argenteria, carrer de Jaume I i plaça de Sant Jaume (17 h). Represa de la cercavila a la plaça de Sant Jaume (17.30 h), carrer de la llibreteria, carrer del Veguer i plaça del Rei (18 h).
El Ball de Santa Eulàlia

L’Esbart Santa Eulàlia fa una representació moderna del ball de Santa Eulàlia amb l’acompanyament musical de la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona, dirigida per Joan Gómez.
Els batecs de la Laia. Trobada de Tabalers

Els tabalers de les colles de diables i bestiari de foc es concentraran per celebrar la gran tabalada de les festes! Els repics eixordadors dels tabals evocaran els batecs del cor de santa Eulàlia!
Gaudiu del ritme i del so de la festa pels carrers del Gòtic!
Recorregut: plaça Reial, carrer de Colom, la Rambla, carrer de Ferran, plaça de Sant Jaume i plaça de Sant Miquel (final a les 17.45 h).
Actuació de l’Esbart Català de Dansaires

Voleu fer un viatge a través de la dansa? Doncs gaudiu de l’actuació que ha preparat l’Esbart Català de Dansaires, el grup de dansa en actiu més antic de Barcelona i Catalunya, fundat l’any 1908.
Amb desenes de danses tradicionals que interpreta en les actuacions, aquest esbart fa un recorregut per tot el territori a partir de les danses pròpies de cada indret. En aquesta ocasió, l’acompanyarà musicalment la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona, dirigida per Joan Gómez.
Correfoc dels petits diables i les bèsties petites

Coets, guspires i fum! Les colles de diables i bestiari infantils i juvenils convertiran els carrers de la ciutat en un espai infernal. Santa Eulàlia és la festa dels més joves i, quan es faci fosc, sortiran de les portes de l’Ajuntament per demostrar-ho!
Recorregut: plaça de Sant Jaume, carrer de Ferran, la Rambla, carrer de Colom i plaça Reial (final cap a les 19.00 h).
Tot i que el correfoc infantil està pensat especialment per als infants més menuts, no està exempt de riscs:
- Cal vestir amb roba de cotó de màniga llarga que cobreixi bé tot el cos. També és important dur un calçat adequat per córrer quan calgui.
- Aneu amb compte amb els infants i la distància al foc.
- Si el correfoc passa per davant de casa vostra o de la vostra botiga, recordeu retirar els tendals, tapar els vidres i abaixar les persianes.
- I recordeu seguir les indicacions del servei d’ordre; així farem la festa més segura!
Concert de la Federació Catalana d’Entitats Corals

El cor basc Ama Lur (Terra Mare) de Salou va iniciar el seu camí l’any 1992. Es basa en veus masculines a capella, distribuïdes en quatre cordes de tenors 1rs, tenors 2ns, barítons i baixos. El cor es va formar a partir d’un grup de persones procedents del País Basc que s’havien desplaçat a Catalunya per motius laborals. Disposen d’un repertori musical d’actualitat amb coreografies que fan gaudir i participar al públic en les anècdotes que es van produint al llarg del concert.
L’Orfeó Atlàntida és una de les entitats corals més antigues de Catalunya, fundada l’any 1926 al barri d’Hostafrancs. El Cor Jove de l’Orfeó Atlàntida es va crear el mes d’octubre de 2012 amb l’objectiu d’ampliar l’oferta coral i donar als joves un espai on gaudir de la música. Ofereix un repertori actual i atractiu emmarcat en un projecte engrescador que forja la seva pedrera per consolidar el present i escriure el futur de l’Orfeó Atlàntida.
Aquest concert coral l’organitza la demarcació del Barcelonès de la Federació Catalana d’Entitats Corals. La demarcació abasta més de 140 grups corals i enguany ens presenta dos grups amb repertoris d’actualitat.
Correfoc de Santa Eulàlia

Per Santa Eulàlia, la festa del foc activarà els vostres sentits amb el so dels tabals, l’olor de la pólvora i la llum de les espurnes. Després del correfoc dels petits diables i les bèsties petites, el bestiari i els diables adults es concentraran a la plaça Reial, des d’on sortiran traient foc pels queixals i les forques fins a la plaça de Sant Jaume.
El Drac de la Ciutat Vella, la Víbria de Barcelona, la Tarasca de Barcelona, la Mulassa de Barcelona, el Bou de Barcelona, l’Arpella del Barri Gòtic i el Dofí del Casc Antic ompliran els carrers de foc amb els Diables de la Kinta Forka, els del Gòtic i els Tarascaires.
El correfoc clourà amb un espectacle de focs i trons que deixarà amb la boca oberta tot el públic de la plaça de Sant Jaume i donarà pas al concert i la nit de festa posterior.
Recorregut: plaça Reial, carrer de Colom, la Rambla, carrer de Ferran i plaça de Sant Jaume (final cap a les 20.45 h).
ATENCIÓ:
La festa del foc és un dels moments més divertits de Santa Eulàlia, però cal viure-la amb la màxima precaució. Si hi voleu participar, no oblideu que:
- Us heu de posar una gorra, un mocador de coll i roba de màniga llarga i camals llargs. Vestiu sempre de cotó, no feu servir materials sintètics. Heu de dur un calçat còmode per córrer quan calgui.
- Tingueu una cura especial si aneu amb infants i manteniu-vos a una distància prudencial del foc. No deixeu anar els nens i nenes de la mà i recordeu que, per a la mainada, hi ha un correfoc fet a mida en què la intensitat del foc és menor.
- Si el correfoc passa per davant de casa vostra o de la vostra botiga, retireu els tendals, tapeu els vidres i abaixeu les persianes.
- Ni alcohol ni vidre: mentre duri el correfoc, eviteu l’alcohol. I, si porteu una beguda, procureu que no sigui ni en ampolla ni en gots de vidre. El vidre trencat constitueix un perill.
- No oblideu que el correfoc és molt divertit, però, si no respecteu les normes bàsiques de seguretat, també és perillós. Afegiu-vos a la festa, però gaudiu-ne amb seny!
- Recordeu que sempre heu de seguir les indicacions del servei d’ordre, que estarà ben identificat.
Lali Jove 2025

La Lali Jove celebra el seu desè aniversari! Enguany l’esdeveniment gira al voltant de la idea de la cultura popular com a eina per fer front a la gentrificació.
18.00 h: Pòdcast. Quins són els efectes de la gentrificació sobre la cultura popular? Una col·laboració entre Com dir-t’ho, de l’Escola Guillem Agulló, i Final de mes, del CJB. Moderat per Laura Grau i Jana Jubert. Seu d’Escoltes Catalans (carrer de la Mare de Déu del Pilar, 16).
19.00 h: Cercacultura per fer front a la gentrificació. En cada una de les parades es farà una mostra de cultura popular liderada per un col·lectiu cultural de joves i es tractarà un problema concret relacionat amb la gentrificació. Inici a la seu d’Escoltes Catalans (carrer de la Mare de Déu del Pilar, 16).
21.00 h: Mostra de colles castelleres juvenils, al Moll de la Fusta.
Nit de concerts al Moll de la Fusta:
22.00 h: Glòria Ribera
23.20 h: Partiperes
00.40 h: Cactus
2.00 h: Fricandones
Eulàlia, un espectacle de dansa a la Catedral

De la mà de l’Esbart Ciutat Comtal, descobrireu la història i la llegenda de santa Eulàlia en un espai únic com és l’interior de la Catedral de Barcelona, damunt de la cripta on reposen les relíquies de la santa. A través de la música i la dansa, l’espectacle fa un homenatge a la vida de santa Eulàlia, n’explica els martiris i enalteix els valors de la llibertat, la igualtat i la justícia.
Sota la direcció del coreògraf Lluís Calduch i amb la música del compositor Francesc Cassú, Eulàlia recrearà la vida de la santa des de la seva professió de fe fins a la crucifixió, passant pels martiris que li van infligir, a través de seqüències de ball, quadres d’interpretació gestual i composicions amb moviments coreogràfics que prenen com a referència les manifestacions folklòriques i religioses de la cultura popular catalana.
Concert de Lo Puto Cat

Lo Puto Cat diu adeu als escenaris amb una gira de comiat que s’allargarà durant tot el 2025 i farà una parada per les Festes de Santa Eulàlia! Coincidint amb els deu anys de la creació del projecte, la gira 10 anys són suficients per dir-vos que us estimo ens oferirà una gran última actuació de Lo Puto Cat a la plaça de Sant Jaume, en el marc de la festa major d’hivern de la ciutat.
Concert dels Cors de Clavé

Els Cors de Clavé són veritablement una gran institució del cant coral al panorama de la cultura popular a la ciutat de Barcelona. L’any 2024 van commemorar el bicentenari del naixement de Josep Anselm Clavé, músic barceloní i personatge polifacètic.
Enguany, com a cita ineludible, ens presenten l’espectacle CLAVÉclàssics: una mostra tant de les societats corals més veteranes com de les de nova creació. Veus daurades, veus joves i molt de talent.
Passat, present i futur: progrés, virtut i amor.
Amb la participació de la Societat Coral Joventut Tianenca i Barcelona Gay Men's Chorus.