Escoles residents
El programa proposa a les escoles participants una estada intensiva de dos dies a les noves instal·lacions del MUHBA Plaça del Rei o al MUHBA Vil·la Joana. Durant aquestes jornades, el museu posarà a l’abast diferents professionals i recursos per tal d’acompanyar estudiants i docents en el desenvolupament d’un projecte educatiu que després tindrà continuïtat a l’escola i es concretarà en un projecte final. Durant el curs 2023-2024 el docents podran escollir entre els projectes següents:
VIATGE PER BARCELONA
Adreçat a l’alumnat d’ESO i batxillerat
Aprofundeix en la pràctica de conèixer la ciutat des de la ciutat mateixa a partir del passeig com a via de coneixement.
Al llarg de diferents activitats que combinen sessions teòriques i exploracions urbanes, es dotarà l’alumnat d’un mètode de lectura urbana que permetrà comprendre Barcelona a partir de l’observació, l’anàlisi i la comparació entre barris.
IMMERSIÓ BARCELONA
Adreçat a l’alumnat del cicle superior de primària i el primer cicle d’ESO
Una visió intensiva i immersiva de Barcelona per tal d’entendre la seva trajectòria històrica. Parteix de l’anàlisi de plànols, imatges i objectes de l’exposició Barcelona Flashback i segueix al carrer amb l’observació i la comprensió de la ciutat.
REFUGIS/BCN
Adreçat a l’alumnat d’ESO i batxillerat
Quin impacte van tenir els bombardejos sobre la ciutat i com va ser possible construir una xarxa de 1.322 refugis antiaeris? A partir de l’anàlisi de fonts primàries i de la visita al MUHBA Refugi 307, els nois i noies posaran en pràctica el mètode d’investigació històrica per indagar sobre els efectes de la Guerra Civil a la ciutat.
CIUTAT, LITERATURA I NATURA
Adreçat a l’alumnat del cicle superior de primària i el primer cicle d’ESO
Estada al MUHBA Vil·la Joana per conèixer com s’ha representat la ciutat a través de la literatura a partir del que diferents poetes i creadors han dit sobre ella. Els diferents textos que es treballaran esdevindran font d’inspiració per a un procés de creació literària on els infants hauran de posar paraules a la seva relació amb la ciutat.