Hubs d’innovació de Barcelona: bones pràctiques en l’atracció de talent

Barcelona és la seu de gairebé un centenar de centres especialitzats que, mitjançant la innovació, la tecnologia i el desenvolupament, ofereixen serveis, solucions i funcions empresarials a les seves companyies a escala global o regional. L’establiment d’aquests hubs implica la contractació de talent local i internacional qualificat de diferents perfils i especialitats.

Segons les dades d’un estudi recent, els hubs d’innovació de Barcelona donen feina a més de 15.000 professionals, el 38% dels quals són de nacionalitat estrangera, majoritàriament d’Europa i l’Amèrica del Sud. Si bé la mitjana de nacionalitats se situa en 18, els hubs més grans arriben a tenir equips de més de 60 països.

En aquesta taula rodona coneixerem de primera mà la realitat d’alguns d’aquests hubs i analitzarem amb diversos experts el que implica reclutar i portar a Barcelona talent internacional d’altres països.

L’objectiu és compartir bones pràctiques per gestionar millor l’arribada a la ciutat de professionals estrangers i explicar les eines i el suport que ofereix la ciutat i els serveis professionals necessaris. Un bon aterratge d’aquestes persones, tant en l’àmbit professional com en el personal i emocional, és crucial perquè puguin desenvolupar tot el potencial des del primer minut i la seva arribada i integració sigui un èxit.

Programa:

9.30 h.     Benvinguda institucional i presentació del Barcelona International Welcome Desk (10 min)

  • Sr. Mario Rubert, , director de Promoció Econòmica Internacional, Ajuntament de Barcelona
  • Sra. Judith Romera, coordinadora de Projectes per al Talent Internacional, Ajuntament de Barcelona

 

9.40 h.  Taula rodona: “Noves tendències, reptes i bones pràctiques per atreure talent internacional dels hubs digitals i facilitar-ne l’aterratge”

Debat sobre les demandes i necessitats específiques del talent internacional, així com els perfils dels professionals estrangers a l’hora d’escollir Barcelona. Quins són els factors d’atracció de la ciutat? I els tràmits d’arribada? Quins reptes afronten els hubs digitals per atreure i retenir aquestes persones? També compartirem bones pràctiques, consells, serveis i programes de suport i integració per als nouvinguts i les seves famílies (passos necessaris, tràmits, planificació adequada, serveis d’acollida de la ciutat i serveis professionals).

 

Moderat per:

  • Sr. Jesús María García Martínez, membre de la Junta de l'Associació Catalana de Direcció de Recursos Humans – Aedipe Catalunya; professor de la UB i de la UOC

10.45 h. Precs i preguntes

11.00 h. Cafè networking

11.30 h. Fi de la sessió

 

 

 

 

 

  • Auditori del Cibernarium. Edificio Mediatic
    ||
    Carrer Roc Boronat, 117
  • 05/10/2023
    ||
    9.30h a 11.30h
  • Castellà