Començar a treballar
Si vols realitzar una activitat laboral a Espanya, ja sigui per compte propi o per compte d’altri, has d’obtenir el número de la Seguretat Social.
Aquest número t’identificarà en les teves relacions amb la Seguretat Social, que és el sistema públic de protecció davant de situacions de malaltia, invalidesa, atur, vellesa, accidents de treball, maternitat o pèrdua del sosteniment de la família.
L’obtenció del teu número de la Seguretat Social és un pas previ i necessari per poder sol·licitar l’alta a la Seguretat Social, que és el que realment permet l’inici d’una activitat laboral.
Donar-se d’alta a la Seguretat Social és obligatori per començar una activitat laboral.
- Si has de treballar per compte d’altri, és l’empresa o la persona ocupadora la que ha de tramitar la teva alta en el règim general de la Seguretat Social.
- Si has de treballar per compte propi, ets tu qui ha de sol·licitar l’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social. A més, en cas que treballis pel teu compte, t’hauràs d’inscriure o donar-te d’alta al cens d’empresaris, professionals i retenidors de l’Agència Tributària.
Consulta els tràmits d'aquesta secció:
AVÍS IMPORTANT
Els procediments tendeixen a canviar amb freqüència. Per tant, només és aplicable el que preveu la normativa vigent en el moment de realitzar el procediment en qüestió.
Informació d'interès