Espais de compromís
Barcelona + Sostenible ofereix diferents espais de compromís, segons la implicació de cada organització i d'acord amb el grau de compromís que es vulgui o es pugui assumir.
Els espais són vius, els membres de la Xarxa B+S poden anar transitar entre els espais de compromís.
A continuació, s'expliquen els tres espais de compromís: "Ens connectem", "Ens activem" i "Liderem":
Ens connectem
És l’espai per a totes aquelles organitzacions que es comprometen a emprendre accions per contribuir a la millora de la sostenibilitat des del seu territori i parcel·la d’activitat, que volen enxarxar-se, informar-se i conèixer altres experiències. En definitiva, aquelles organitzacions que signen el Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible i comencen a fer passes dins la Xarxa.
Per formar part de l’espai "Ens connectem", cal ser membre de la Xarxa B+S. Per ser-ho, cal assistir a una sessió d'acollida i signar el Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible.
S’accedeix a aquest espai en el moment de signar el Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible. Així doncs, sempre que la organització sigui signant del Compromís i, per tant, membre de la Xarxa Barcelona + Sostenible, formarà part d'aquest espai.
Les organitzacions de l’espai "Ens connectem", disposaran de:
- Recursos comunicatius: butlletins, informacions d’interès, visibilitat al Mapa Barcelona + Sostenible i el logotip de Barcelona + Sostenible.
- Altres recursos: Eina Pas, cessió d’espais, Kit d’ambientalització, Espai de materials en donació, etc.
- Assessorament i suport tècnic personalitzat via telèfon, correu electrònic i trobades presencials o en línia.
- Incentius econòmics: Puntuació addicional en la valoració de les Subvencions pel Clima.
- Participació en activitats i formacions de la Xarxa.
Ens activem
És l’espai per a aquelles organitzacions que, havent signat el Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible, passen a l’acció. És a dir, fan canvis en el si de la seva organització i els reporten per contribuir als reptes prioritaris de ciutat. A part d'això, comparteixen les accions i els projectes que fan.
Per formar part de l’espai "Ens activem", cal ser membre de la Xarxa B+S i, a més a més, publicar una Acció per la sostenibilitat a la plataforma decidim.barcelona.
Les organitzacions que presentin Accions per la sostenibilitat formaran part d’aquest espai durant un any natural, a comptar a partir de la publicació de l'Acció per la sostenibilitat.
Anualment, s’obrirà un espai a la plataforma decidim.barcelona per recollir totes les Accions realitzades. Aquest espai romandrà obert de l’1 de gener de l’any en curs al 31 de març de l’any següent.
Les organitzacions de l’espai "Ens activem" disposaran dels mateixos recursos que l’espai "Ens connectem" i, a més a més:
- Recursos comunicatius: visibilitat de les Accions per la sostenibilitat a través dels canals de Barcelona + Sostenible.
- Altres recursos: compost i mulch, préstec del kit "Com has vingut", materials comunicatius d’edició limitada, entre d’altres.
- Incentius econòmics: Sol·licitud de reduccions del preu públic de fins a un 20% del preu públic de recollida de residus comercials i sol·licitud de targetes d’usuari del punt verd de zona.
- Possibilitat de tenir un rol actiu en actes com el Fem Xarxing, el Dia Mundial del Medi Ambient i a les jornades d’intercanvi d’experiències.
Liderem
És l’espai per a aquelles organitzacions que, havent signat el Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible, consoliden l’acció i la gestió de millores dins l’organització, lideren processos en l’entorn i enxarxen els que els envolten, contribueixen als Reptes prioritaris de ciutat, i incideixen en la millora de les polítiques públiques. Destaquen per compartir la seva experiència i el seu coneixement, per fer de prescriptores d’altres organitzacions i per impulsar l’acció.
Per formar part de l’espai "Liderem" cal ser membre de la Xarxa B+S i, a més a més, tenir un paper actiu dins del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat, d’un Grup de treball, dels grups impulsors dels reptes, etc.
Les organitzacions formaran part d’aquest espai fins al 31 de desembre de l’any que finalitza l’activitat a la qual contribueixen.
Les organitzacions de l’espai "Liderem" disposaran dels mateixos recursos que l’espai "Ens activem", i a més a més:
- Recursos comunicatius: prioritat en la difusió de les seves accions i dels projectes a través de la participació activa en conferències, en mitjans de comunicació i en visites de delegacions institucionals, entre d’altres.
- Participació: impulsar i liderar els reptes prioritaris de ciutat, col·laborar com a expertes a grans actes (taules rodones, conferències, debats...) i participar en comissions de seguiment de projectes de l’Ajuntament.