La sol·licitud per concórrer a la convocatòria 2025 consta d’un formulari de sol·licitud que s’ha d’emplenar obligatòriament mitjançant l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona, al tràmit habilitat a l'efecte.
En aquest formulari, a banda d’omplir tots els camps obligatoris, s’ha d’adjuntar la documentació següent:
Document bàsic 1: acord entre les persones jurídiques que integren l’agrupació i declaració responsable (annex 1). S’hi especifiquen els termes de l’acord entre les persones jurídiques agrupades que impulsen el projecte en el marc de les subvencions a projectes de recerca i innovació.
Document bàsic 2: memòria cientificotècnica del projecte (annex 2). Amb una extensió màxima de 15 pàgines (s’entendrà per pàgina cadascuna de les cares d’un full); amb lletra Times New Roman, de mida 11 punts, i espaiat senzill. Únicament ha d’incloure els apartats següents:
- Títol del projecte.
- Nom de les entitats membres de l’agrupació i els seus referents de perfil investigador
- Resum del projecte (abstract), de 300 paraules com a màxim, redactat en català o castellà.
- Codi numèric d’avaluació.
- Objectius del projecte (generals i específics) i les preguntes de recerca.d
- Metodologia prevista.
- Persones integrants del grup de recerca.
- Resultats esperats de la recerca i tasques que portaran a terme.
- Pla de treball i cronograma de realització del projecte.
- Justificació de la cooperació dels sol·licitants.
- Integració del projecte a la realitat social de la ciutat i impacte social de la recerca.
- Accions de ciència oberta, ciència ciutadana i divulgació.
- Transferència del coneixement al sector públic o econòmic de la ciutat i/o aplicació tecnològica del projecte.
En la redacció d’aquesta memòria, cal tenir en compte les implicacions ambientals i socials, la perspectiva de gènere i la utilització d’un llenguatge inclusiu.
Document bàsic 3: pla de viabilitat econòmica del projecte (annex 3).
Al pla s’ha d’indicar el pressupost general del projecte i el pressupost parcial que cada entitat assumeix, i s'ha d'incloure totes les despeses i els ingressos previstos. També s'ha d’incloure l’adequació dels recursos demanats a la dimensió del projecte.
Document bàsic 4: curriculum vitae de la persona investigadora principal (IP) del projecte (annex 4), amb una extensió màxima de quatre pàgines.
Amb la sol·licitud, cal que s’aporti la documentació següent:
- Documentació que acrediti la personalitat jurídica dels integrants de l’agrupació, així com la inscripció en el registre corresponent.
- NIF de les persones jurídiques integrants de l’agrupació.
- Document nacional d’identitat de les persones representants legals de les persones jurídiques.
La documentació s’ha d’aportar, per norma general, en català o castellà. També s’accepta la llengua anglesa en la redacció de la memòria cientificotècnica (document bàsic 2), del pla de viabilitat (document bàsic 3) i del curriculum vitae (document bàsic 4) (excepte l’abstract descrit al document bàsic 2, que ha de ser en català o castellà). En qualsevol cas, quan s’opti per una llengua, els tres documents esmentats (documents bàsics 2, 3 i 4) han d’estar redactats en la mateixa llengua.
És motiu d’inadmissió no presentar algun dels documents bàsics 1, 2, 3 i 4 dins el termini de presentació de sol·licituds.
Els diversos documents bàsics es posaran a disposició dels sol·licitants una vegada s’obri la convocatòria, a la seu electrònica de l’Ajuntament, i s’han d’adjuntar al formulari de sol·licitud: https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20250001725.
No estan obligats a lliurar aquesta documentació, si sedeaquesta ja es troba en poder de l’Ajuntament, sempre que es faci constar en el model de declaració establert a l'efecte d’acord amb el que disposa l’article 28.3 de la Llei 39/2015. En el supòsit que l’òrgan instructor es trobi amb la impossibilitat material d’obtenir aquesta documentació, la pot requerir posteriorment a l’entitat sol·licitant.
L’Ajuntament de Barcelona, durant el procés de valoració del projecte, pot sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació amb el projecte.