El nou passeig verd de la Gran Via al parc de les Glòries, a partir del 2024
Aprovat definitivament el projecte de la primera fase d'urbanització de la superfície dels túnels de les Glòries, que tindrà el verd com a protagonista en una gran arbreda plena de zones d’estada
El nou passeig verd a la Gran Via de les Corts Catalanes entre els carrers de Badajoz i Bilbao ha obtingut el llum verd. La Comissió de Govern ha aprovat definitivament el projecte d’urbanització del tram que va quedar alliberat del trànsit amb l’obertura dels túnels de les Glòries.
Amb aquesta actuació, tot l’àmbit es convertirà en un nou espai ciutadà que facilitarà la connexió entre els barris i apostarà per la mobilitat sostenible. S’hi plantaran uns 400 arbres per fer-ne una gran arbreda amb zones d’ombra i arbustos que afavoriran la diversitat biològica i generaran zones d’estada de tota mena.
La primera fase de l’obra, que afecta l’àmbit muntanya,
està previst s’iniciï a principis de 2024 i que duri un any.
En acabar s’abordarà la urbanització de l’àmbit mar
La vorera muntanya disposarà d’una vorera de més de 5 metres, un carril en plataforma única per a bicicletes, trànsit veïnal i vehicles de serveis, mentre que a la vorera sud hi haurà una vorera de 4 metres, un carril d’ús local i bicicletes i un espai per al tramvia desdoblat i busos en doble sentit.
De la seva banda, el passeig central farà 21 metres d’amplada amb espais d’estada amb bancs i cadires, zones de joc i mobiliari lúdic, mentre que les cruïlles amb els carrers transversals es dotaran d’espais amplis que afavoriran el pas, els usos lúdics i socials i la connectivitat amb els barris.
En total, la intervenció suposarà la renovació de gairebé 70.000 m2, amb la inversió d’un pressupost d’11,41 milions d’euros.
Tot seguit, la segona fase
La urbanització de la Gran Via s’estructura en dues fases d’intervenció. L’àmbit muntanya, que és on hi ha els edificis d’habitatges, és la del projecte aprovat ara i abasta uns 27.000 m2. La segona intervenció correspondrà a la urbanització de l’àmbit mar i al desdoblament de les vies del tramvia.
Aquesta fase d’obres es farà conjuntament amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i una part de la inversió serà a càrrec d’aquesta administració. Les obres començaran quan acabi la primera fase i es preveu que acabin a la primavera del 2026, moment en què ja s’haurà finalitzat tota la urbanització.