Transformacions
Via Laietana
Transformem la via Laietana en una avinguda que prioritza els vianants i la mobilitat sostenible: serà un carrer més verd, amb més espai per passejar i que opta pel comerç de proximitat.
Glòries
Les obres de transformació de les Glòries van molt lligades al desenvolupament de les obres del tramvia, a l’obertura dels túnels viaris soterrats, que ja estan en funcionament, i a la urbanització tàctica de la gran via de les Corts Catalanes, des de la plaça de les Glòries fins a, aproximadament, la rambla del Poblenou.
Port Olímpic
Es vol recuperar aquest espai com a lloc de passeig i gaudi, on l’economia blava sigui la protagonista.
Pi i Margall
Aquest carrer es transformarà en un eix verd que connectarà el parc de la Ciutadella amb Collserola.
Eixos verds, places i superilles a Barcelona
Superilla Barcelona s'ha convertit en el model de transformació dels carrers de tota la ciutat, per a conseguir un espai públic saludable, més verd, més just i segur.
Carrils bici
La xarxa pedalable creixerà amb 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més sostenibles i segurs aquests desplaçaments.
Protegim les escoles
Avancem cap a la pacificació de l’espai urbà d’escoles i llars d’infants per disminuir l’accidentalitat, crear més espais de trobada i millorar la qualitat ambiental
Ciutat jugable
Tot l’urbanisme es planteja garantint el dret dels infants a jugar a l’espai públic. A més de les 900 àrees de joc que hi ha, l’objectiu és que tota la ciutat sigui jugable.
Meridiana
La Meridiana actua com una veritable autopista urbana per on circulen diàriament milers de cotxes. L’objectiu és transformar aquesta via en una avinguda més amable per a la ciutadania, amb més verd i més espais de trobada.
Diagonal - Tramvia
La primera fase de la connexió a la Diagonal prolongarà el tramvia des de les Glòries fins al carrer de Girona. Aquesta actuació també afectarà la plaça de les Glòries, on es construirà un gran intercanviador entre el tramvia i diverses línies de busos urbans i interurbans i el metro.
Superilla Productiva
L’estratègia de regeneració per als teixits productius del marge dret del riu Besòs aborda els reptes per convertir els polígons, tradicionalment aïllats, en espais de continuïtat en la trama urbana.
Estació de Sants i entorns
Un espai referent de la mobilitat i l’urbanisme del futur: sostenible, integrat en el nou model urbà, orientat a la ciutadania i plenament connectat amb el barri.
Recuperació i ampliació de l'espai públic
Treballem en la transformació urbana per viure millor; guanyant un milió de metres quadrats d’espai per a les persones, fent de la ciutat un entorn més verd i saludable, amb menys soroll i contaminació, pacificant el trànsit i protegint les escoles, amb carrers i places per trobar-se i fer vida.
Transformar la ciutat per al benestar de tothom
Una ciutat on la gent gran i els infants són els protagonistes dels carrers i places, on hi ha ombres, llocs on seure i trobar-se, espais per passejar, per anar en bicicleta, per jugar, per anar al comerç local i de proximitat. Una ciutat on vols viure.
Més transport públic, menys contaminació, més salut
Una ciutat amb aire net, més i millor connectada, on es prioritza el transport públic sostenible, amb carrils exclusius per al bus, doblant els quilòmetres de xarxa ciclista i impulsant infraestructures clau, com la connexió del tramvia per la Diagonal. Una ciutat amb mirada metropolitana i saludable.
Una ciutat més competitiva econòmicament
Defensem l’economia de proximitat, que protegeix els comerços de tota la vida, alhora que regenerem els teixits industrials, integrant-los a la ciutat i convertint-los en un pol d’atracció de talent i innovació, incentivant un model econòmic que genera ocupació de qualitat i que aporta valor afegit als barris.
Eixos Verds, places, parcs per a una ciutat més verda
El verd es multiplica arreu: es guanyen més de 40 noves hectàrees de vegetació, que faran que 1 de cada 3 carrers de la ciutat sigui verd, amb noves espècies d’arbres i arbustos. Es creen refugis climàtics que ajuden a fer front a les temperatures cada cop més extremes.
Ja podem gaudir de...
-
217
entorns escolars pacificats
-
900
zones de joc infantil
-
245
km de carrils bici
-
75 %
de la ciutat és ciutat 30
Notícies
-
28/08/2024 - 16:40 h Canvis en el sentit de circulació d’alguns trams dels carrers de Campoamor i d’Eduard Toda
La intervenció s’executarà aquesta tardor i comportarà petites modificacions al carril bici existent, a la parada del bus 185 i a la senyalització de trànsit
-
23/05/2024 - 16:18 h Urbanisme i infraestructures Resolt el concurs per substituir l’urbanisme tàctic de Sant Antoni
La proposta inclou el disseny dels àmbits Comte Borrell - Parlament i Rocafort-Tamarit.
-
13/02/2024 - 18:00 h El cobriment de la ronda de Dalt al seu pas per Horta-Guinardó començarà al juny
Es crearan uns 16.000 metres quadrats més a la via per crear espais veïnals i connectar els barris.
-
24/10/2023 - 17:41 h En marxa les obres del refugi de biodiversitat del Fort Pienc
Es rehabilitarà el solar de l’antiga Casa Gay, al carrer de la Marina, 122.