Fer ciutat a través dels mercats. Europa, segles XIX i XX
Aquesta publicació examina amb deteniment els mercats d'alimentació com una forma nova d'arquitectura i d'urbanisme que es van implantar a l'Europa urbana a començaments del segle XIX i es va generalitzar al continent amb la difusió dels mercats de ferro i vidre durant la segona meitat de segle. Aquests mercats van arribar a ser en una de les manifestacions més evidents de l'orgull municipal, de la innovació arquitectònica, de la renovació urbana i de les noves formes de comerç de la ciutat capitalista. Tanmateix, al segle XX molts d'aquests mercats van començar a declinar, i alguns van caure sota la piqueta i només sobreviuen en el record. N'hi ha d'altres que, en canvi, segueixen en peus, desafiant amb les velles estructures les noves formes de comerç. La seva història -encara viva a moltes ciutats- està en gran mesura per fer. Aquest llibre intenta fer un pas endavant en aquesta direcció.
El volum recull contribucions de nombrosos especialistes en la matèria (Gilles-Henri Bailly, Esteban Castañer, Manuel Guàrdia, Peter Haiko, Bertrand Lemoine, Montserrat Miller, Malgorzata Omilanowska, Hannelore Paflik-Huber, José Luis Oyón,Filippo De Pieri, James Schmiechen, Allan Siegel, Helen Tangires) que aborden el tema des de diferents punts de vista.