Sala de les floreres de closques (sala 7)
Aquesta petita sala ens mostra una col·lecció poc corrent: es tracta de floreres de closques i cargols de mar en els seus globus de cristall. La seva realització és pròpia de poblacions marineres. Recordem que Frederic Marès va néixer a Portbou, una petita població de la costa catalana propera al Cap de Creus, on aquestes composicions eren abundants.
Generalment es col·locaven sobre les calaixeres, o bé al costat d'alguna imatge religiosa en l'alcova del dormitori de les cases. Aquestes composicions decoratives també es van realitzar amb altres materials i tècniques: fruites de cera, ocells i papallones, treballs de paper i fins i tot una barreja de diversos elements en una mateixa composició, alguns exemplars de les quals s'exposen en aquesta i en altres sales del gabinet.
A la sala encara hi ha espai per a d'altres col·leccions d'interessants documents gràfics del segle XIX: menús, felicitacions de Nadal, etc. A mitjan segle XIX es va iniciar el col·leccionisme de cromos. Mesas revueltas és el nom que reben les creatives composicions de cromos que s'emmarcaven com element decoratiu a les llars de l'època.
En el mateix segle, la publicitat a les revistes, els diaris i en les etiquetes dels mateixos productes ja començava a despuntar com un mètode eficaç a l'hora d'incrementar les vendes. Un bon exemple són les targetes de marques comercials, i fins i tot les fototípies de temàtica eròtica que il·lustraven les capses de llumins, aquestes últimes exposades discretament darrere dels torniquets que mostren altres materials considerats més decorosos...
Finalment, al centre de la sala s'exhibeix una màquina de marcar bitllets de la companyia dels Ferrocarrils de Sarrià que unien Barcelona amb el que aleshores era el poble de Sarrià, a uns cinc quilòmetres i mig de distància. A la vitrina plana que hi ha situada entre les dues finestres es pot contemplar una curiositat més: un variat grup de bitllets de tramvia i autobús, però tots ells capicua.