Dos dels noms més coneguts en l'escena del flamenc més renovador es troben en un espectacle que es presenta com una recerca o un itinerari obert. Tots dos artistes actuen en viu i en directe i acompanyats del músic Pepe Benítez, la intèrpret de violí Maureen Choi i la soprano Olalla Alemán. A més, participa en la posada en escena barcelonina del muntatge la coral Càrmina, que enguany celebra el cinquantè aniversari. Tots plegats parlen en el nou muntatge liderat per Rocío Molina sobre el desig, sobre el cos humà i sobre la capacitat que té per crear-se imatges d'un passat que no arriba a entendre. El desig es presenta en aquesta proposta com un flux que travessa l'estadi humà i el sagrat, el caràcter espiritual i el material. Amb un títol que al·ludeix al procés pictòric de coloració de la carn, Rocío Molina aborda les tensions que el desig produeix, en la creació artística o en la forma més carnal, en una peça en la qual conflueixen la música sacra i l'electrònica, la celebració i la festa, la repressió i el plaer íntim de la subjecció.
És la creació més nova d'una artista que va guanyar el Lleó de Plata de la Dansa a la Biennal de Venècia de l'any 2022 i que es va convertir, així, en la primera bailaora i ballarina flamenca a guanyar aquest guardó, destinat a les creacions de dansa contemporànies. Li van atorgar per ser una "intèrpret radical de les tradicions que s'expressa sota el signe de la contemporaneïtat”. No és estrany, perquè Molina, també guanyadora del Premio Positano de la Danza i de la Medalla de Oro al Mérito en las Bellas Artes 2022 i Premio Nacional de Danza l'any 2010, és una de les més grans renovadores de l'escena flamenca. Amb una llarga trajectòria internacional, aquesta coreògrafa iconoclasta i creadora inquieta i versàtil té especial predicament a França, on ha estat artista associada al Théâtre National de Chaillot de París. L'any 2008 la vam veure al Grec participant amb Belén Maya, Diana Navarro i Merche Esmeralda en l'espectacle col·lectiu Mujeres i, el 2018 passat, portant a l'escenari la maternitat en l'espectacle Grito pelao, amb Sílvia Pérez Cruz.
Una coproducció de Danza Molina SL, Grec 2023 Festival de Barcelona, Bienal de Danza de Venecia, Bienal de Flamenco de Sevilla i Teatro Español.
En col·laboració amb l'Agencia Andaluza de Instituciones Culturales. Consejería de Turismo Cultura y Deporte de la Junta de Andalucía.
Amb el suport de l'Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música (INAEM)
Baile: Rocío Molina. Cante: Niño de Elche. Piano / electrònica / programacions: Pepe Benítez. Violinista: Maureen Choi. Soprano: Olalla Alemán. Cor: Coral Càrmina.
Idea original i coreografia: Rocío Molina. Direcció escènica: Rocío Molina, Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola. Direcció musical: Niño de Elche en col·laboració amb Rocío Molina i Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola. Composició musical Cumbia y Exhorcismo: Pepe Benítez. Gestació, acompanyament i coordinació artística: Julia Valencia. Disseny del vestuari: Leandro Cano. Disseny de l'espai escènic: Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola. Disseny de la il·luminació: Carlos Marquerie. Direcció musical del cor: Daniel Mestre. Disseny del so: Javier Álvarez. Textos: Enrique Fuenteblanca. Direcció tècnica: Carmen Mori. Disseny gràfic: Julia Valencia. Tècnic d’il·luminació: David Benito.