La veritat té mil cares, i algunes es construeixen sobre els prejudicis. Rosa Maria Sardà i Ramon Madaula vesteixen els hàbits en una obra sobre l'ambigüitat de l'ànima humana.
El dubte pot ser una força tan unificadora com la mateixa fe. Ho diu el protagonista d’aquesta obra de John Patrick Shanley, un nom que haureu de tenir en compte si voleu conèixer la dramatúrgia nord-americana contemporània. Ell va escriure el 2004 una peça al voltant d’un capellà sospitós de mantenir una relació il·lícita amb un alumne. La pederàstia, però, no és el tema real de l’obra, un text intel·ligent i trepidant que parla sobre la incertesa i la naturalesa mateixa de la veritat. El resultat és un mosaic de psicologies en col·lisió que formen un tractat en miniatura sobre la condició humana. Un text brillant que l’any 2005 va obtenir una pluja de premis: el Pulitzer, el Tony, el premi New York Drama Critics Circle i el Drama Desk Award.
Traducció: Joan Sallent; Direcció: Sílvia Munt; Intèrprets: Ramon Madaula, Nora Navas, Rosa Maria Sardà, Mar Ulldemolins; Escenografia: Carles Alfaro; Vestuari: Berta Riera; Disseny d'i·luminació: Kiko Planas; Disseny de so: Pepe Bel; Attrezzo: María de Frutos; Assistència a la direcció: Montse Tixé; Assistència a l'escenografia: Meritxell Muñoz; Regidoria: Susana Roca; Construcció de l'escenografia: Jordi Castells, Pascualin estructures; Confecció del vestuari: Goretti Puente; Fotografia: David Ruano; Vídeo: Pime; Direcció de producció: Josep Domènech; Producció executiva: Meri Notario; Coordinació tècnica: Ganecha Gil;
Espai
Les Rambles, 115, 08002 Barcelona, Barcelona, Espanya