Un mite del teatre i una companyia alemanya interessada en els nous llenguatges converteixen una novel·la de Stefan Zweig en un relat polifònic utilitzant la força expressiva del vídeo i del teatre.
L'escriptor austríac Stefan Zweig va publicar el 1939 una història en la qual es preguntava què era realment la compassió i constatava com era de difícil fer-se càrrec del dolor aliè. Era la història de l'oficial Hofmiller, un soldat austrohongarès convidat a una festa en un domicili benestant que comet un error fatal: demanar per ballar a una jove sense saber que una malaltia cruel l'impedeix de caminar. Mirant de compensar la seva inoportuna relliscada, el soldat comença a sovintejar la noia, propiciant així que ella caigui en un enamorament no correspost de conseqüències tràgiques.
La posada en escena del muntatge combina amb una saviesa poc usual els recursos del vídeo i el teatre, el diàleg i la narració. Perquè, en aquesta producció, els actors il·lustren l'acció mentre, en les ombres, altres veus d'actors diuen monòlegs interns o fan la funció de narradors omniscients. El resultat és un espectacle que posa tècniques i llenguatges diversos al servei d'una història excepcional ambientada en el context de la desintegració de l'Imperi Austrohongarès.
Simon McBurney, actor, director i cofundador de la llegendària companyia britànica Complicité (creadors de l'esplèndida versió de The Master and Margarita, vista al Grec 2012), uneix esforços amb l'Schaubühne de Berlín, una de les companyies alemanyes més innovadores del moment que, des del 1999, dirigeix Thomas Ostermeier.
Autor/a: Stefan Zweig; Versió / Adaptació: Simon McBurney, James Yeatman, Maja Zade i els membres de la companyia; Dramatúrgia: Maja Zade; Direcció: Simon McBurney; Codirecció: James Yeatman; Interpretació: Marie Burchard, Robert Beyer, Johannes Flaschberger, Christoph Gawenda, Moritz Gottwald, Laurenz Laufenberg i Eva Meckbach; Escenografia: Anna Fleischle; Vestuari: Holly Waddington; Disseny de la il€luminació: Paul Anderson; Disseny del so / Concepció sonora: Pete Malkin; Col€laboració en el disseny del so: Benjamin Grant; Disseny del vídeo: Will Duke;