LES MÀSCARES DE LA POR: PER QUÈ ENS FASCINA ESPANTAR-NOS?
Monstres, atmosferes i cases encantades, baixades als inferns reals o sobrenaturals... La nostra afició al terror ha estat ja estudiada a bastament, però encara desperta fascinació: per què ens agraden l’ensurt, l’horror, de vegades fins i tot el sang i fetge? Serà perquè, com deia Rafael Llopis, tenim un instint de mort, igual que un de sexual, que ens empeny a fer-ne experiments controlats d’efecte catàrtic? Serà perquè el gòtic, els horrors còsmic i mòrbid, el body horror o el folk horror, fins i tot el terror o la foscor per a joves, tenen codis que ens ajuden a explicar-nos i explicar els nostres entorns? Per valorar què ens aporta la por literària, i quins cossos, traumes i fantasmes amaga, en aquesta impactant taula rodona hi haurà tres dones que en dominen els mecanismes a tres bandes: l’escriptora nord-americana Lisa Tuttle, creadora de grans relats de terror que han guanyat premis com el Campbell o el Nebula (refusat); la professora irlandesa Bernice M. Murphy, especialista en gòtic americà i recentment apareguda en el documental Woodlands Dark and Days Bewitched: A History of Folk Horror, i l’escriptora especialitzada en terror Catriona Ward, guanyadora dels premis August Derleth i Shirley Jackson i autora de La casa al final de Needless Street que aterra al 42 amb la seva recent La bahía del espejo, sobre una escriptora i un assassí de Nova Anglaterra.
Participen:
Lisa Tuttle
Catriona Ward
Bernice M. Murphy
Modera:
Daniel Pérez Castrillón
*Activitat amb traducció simultània al català