La secció de tràmits del web Barcelona International Welcome és ara més pràctica i intuïtiva per facilitar l’accés a tota aquesta informació al talent internacional que arriba a la ciutat.
Traslladar-se a Barcelona des d’un altre país implica realitzar diversos tràmits administratius que poden resultar complexos. El Barcelona International Welcome explica la gran majoria d’aquests procediments al seu web perquè les persones estrangeres que arriben a Barcelona per viure i treballar les tinguin a mà de manera clara i pràctica i puguin complir amb els requisits burocràtics de la ciutat.
Ara, a més a més, s’ha renovat el web. La part de tràmits acumula el 80% de les més de 45.000 visites virtuals que rep el Barcelona International Welcome cada mes, i és per això que s’han aplicat millores amb l’objectiu d’augmentar la usabilitat d’aquesta secció.
Estrena un nou disseny i una reorganització dels continguts
Principalment, s’han reagrupat els tràmits per temàtiques i prioritats. D’una banda, el web ara ofereix una secció amb els tràmits d’estrangeria, els necessaris per entrar i residir a l’estat espanyol. S’han organitzat per procedència de l’usuari, és a dir, d’una banda persones provinents de la Unió Europea i de l’altra extracomunitàries.
Una novetat destacada és la incorporació del vídeo Què és el NIE?, que aclareix algunes confusions habituals sobre aquest número identificatiu que les persones estrangeres necessiten per fer diferents transaccions econòmiques, com la compra d’un pis, obrir un compte bancari, el pagament d’impostos o ocupar una feina.
Els fins a 40 tràmits que s’expliquen en detall, en anglès, castellà i català, estan organitzats per temàtiques. Alguns són obligatoris, com l’empadronament o el registre d’animals de companyia. D’altres, opcionals segons les circumstàncies personals, com l’homologació d’estudis estrangers o el bescanvi del permís de conduir. També n’hi ha de relacionats amb les preferències individuals, com l’accés al Bicing (el servei públic de bicicletes de la ciutat) o el carnet de biblioteques.
Fent clic a qualsevol d’aquests tràmits, s’accedeix a una fitxa que explica, un per un, els passos a seguir i, en la majoria de casos, conté enllaços per descarregar els formularis corresponents. Ara, gràcies a la remodelació, també es pot imprimir o guardar en format PDF.
I si la persona en qüestió no en té prou amb la informació del web, pot demanar una cita al servei d’atenció personalitzada Barcelona International Welcome Desk perquè l’atenguin presencialment o per videoconferència. Resoldran els seus dubtes i l’acompanyaran en el seu trasllat i establiment a la ciutat.