×

Error message

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).

Barcelona Cuida és un equipament de referència de la ciutat que vol ser un punt de connexió entre serveis, programes i recursos relacionats amb la cura que treballi coordinadament amb tots els agents del territori i s’adreci a la diversitat de col·lectius que proveeixen i que reben cura a Barcelona.

L’espai s’estructura en dues línies d’acció:

  • Informació, orientació i assessorament
  • Formació, intercanvi i treball en xarxa

Informació, orientació i assessorament

El punt d’informació vol oferir una primera resposta integral, que orienti sobre els recursos i els serveis existents en aquest àmbit i faciliti que les persones trobin la informació d’una manera unificada.

S’oferiran serveis d’informació i orientació sobre on trobar els serveis i recursos dels àmbits següents:

  • Cura de la persona dependent o malalta i suports pràctics.
  • Ocupació i formació professionalitzadora.
  • Aspectes legals i jurídics.
  • Suports emocionals i activitats per a persones cuidadores.

En aquesta web trobaràs el cercador de serveis i recursos d’ajut i suport en les tasques de cura. 

Si no trobes el que busques o necessites més informació, pots enviar-nos la teva consulta.

També ens pots fer arribar la teva consulta per telèfon, al 93 413 21 21, de dilluns a divendres, de 8.15h a 20.00h i dissabtes de 10h a 14.00h.

Podeu adreçar-vos directament a l'Espai Barcelona Cuida, situat al carrer Viladomat, 127, de dilluns a divendres, de 8.15h a 20.00h i dissabtes de 10h a 14.00h..

 

Assessorament jurídic

És un servei que ofereix atenció jurídica especialitzada en aspectes legals vinculats al món de les cures especialment adreçat a persones que tenen cura de familiars o de persones properes i persones treballadores de la llar i de les cures. Els principals àmbits relacionats amb la cura sobre els quals es proporciona assessorament jurídic són els següents:

ASSESSORAMENT JURÍDIC per a persones que tenen cura de familiar o de persones properes

Servei d’informació, assessorament i sensibilització que vol donar resposta a les famílies que:

  • Tenen necessitat de contractar algú per fer les tasques de la llar o tenir cura de persones a casa seva i vol que sigui una contractació digna.
  • Ja es té aquesta persona però no se sap si s’està fent com cal. O professionals que atenen famílies que es troben en una d’aquestes situacions i que poden necessitar orientació.

Aquest servei ofereix:

  • Acollida de la necessitat de cura de la família i ajuda per transformar-la en un perfil de lloc de treball per tal de poder començar a buscar la persona que ho faci.
  • Informació respecte de les diverses possibilitats de contractació, en règim de treball de la llar, iniciatives d’economia social, empreses ordinàries, etcètera.
  • Aclariment de dubtes, trencament amb inèrcies, rumors i informacions errònies que posen obstacles a una contractació digna.
  • Informació sobre les condicions de contractació: sous justos, jornada, descansos, vacances, permisos.
  • Assessorament i acompanyament en la gestió de tràmits per a la contractació: formalització del contracte i dels documents d’alta a la Seguretat Social.
  • Assessorament i acompanyament en dubtes sobre el seguiment de les feines: elaboració de nòmines, gestió de vacances i permisos, gestió de baixes mèdiques i modificació de condicions.
  • Assessorament i acompanyament en dubtes sobre la conclusió de les feines: tràmits de finalització del contracte, documents de notificació, càlcul de la liquidació i indemnitzacions, tràmits de baixa a la Seguretat Social.

ASSESSORAMENT JURÍDIC per a persones treballadores de la llar i de les cures

És un servei d’informació, assessorament i sensibilització, que vol donar resposta a les persones residents i les que treballen i viuen a la ciutat davant les situacions de precarietat i vulnerabilitat laboral que poden patir.

La seva vocació és acostar-se al màxim a persones usuàries potencials en el seu entorn quotidià més immediat: entitats ocupacionals, projectes del teixit comunitari i social i equipaments.

Aquest servei ofereix:

  • Informació i assessorament personalitzat dirigit a resoldre dubtes sobre la situació laboral de la persona en concret. Per exemple:

    • Regularització del treball a la llar
    • Condicions del contracte
    • Condicions salarials
    • Drets de descans o vacances
    • Assetjament
    • Drets de seguretat social durant la situació de baixa mèdica
    • Finalització de contracte
    • Situacions d’acomiadament
    • Drets laborals en general...
  • Sessions obertes grupals de difusió i sensibilització sobre drets laborals que es programaran de manera periòdica.
  • Sessions grupals a demanda de les entitats i agrupacions:
    • De sensibilització, formació o assessorament dels usuaris i usuàries en temes més concrets (per exemple, conciliar la vida personal i laboral, com cal regularitzar un contracte de treball, com cal entendre una nòmina o conèixer els drets de jornada, vacances i descansos).
    • De sensibilització, formació o assessorament a col·lectius laborals concrets (com, per exemple, quins són els drets específics en règim intern del treball a la llar...).
    • De formació d’equips tècnics d’una o diverses entitats (formació de formadors).

 

Formació, intercanvi i treball en xarxa

Amb l’objectiu de mantenir viva la informació disponible, l’equip de professionals del centre actualitzarà permanentment el cercador de recursos mitjançant el treball en xarxa i la relació constant amb agents i entitats del territori.

El centre també vol ser un espai de formació i intercanvi on es puguin reconèixer els sabers i les experteses de les persones protagonistes de la cura a la ciutat, recollir-ne les aportacions i afavorir la relació i la creació de xarxa entre els diversos agents i col·lectius, a través de grups de treball, espais d’intercanvi, trobada i acció, tallers formatius, i accions de difusió i sensibilització sobre la cura. Consulta l'agenda d'activitats

Així, vol facilitar la trobada i contribuir a la creació de vincles entre persones i entitats que treballen en la cura a la ciutat, i permetre generar nous coneixements sobre la cura i fomentar la proposta d’iniciatives adreçades a millorar els recursos existents i la realitat de les persones cuidadores.

Per col·laborar o fer-nos conèixer iniciatives de la teva entitat o organització, truca’ns o envia un correu a barcelona.cuida@bcn.cat