×

Error message

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in include() (line 9 of /var/www/apps/app0406/www/ciutatcuidadora/sites/all/modules/custom/bcn_social/templates/bcn-social.tpl.php).

Barcelona Cuida és un equipament de referència de la ciutat que vol ser un punt de connexió entre serveis, programes i recursos relacionats amb la cura que treballi coordinadament amb tots els agents del territori i s’adreci a la diversitat de col·lectius que proveeixen i que reben cura a Barcelona.

L’espai s’estructura en dues línies d’acció:

  • Informació, orientació i assessorament
  • Formació, intercanvi i treball en xarxa

Informació, orientació i assessorament

El punt d’informació vol oferir una primera resposta integral, que orienti sobre els recursos i els serveis existents en aquest àmbit i faciliti que les persones trobin la informació d’una manera unificada.

S’oferiran serveis d’informació i orientació sobre on trobar els serveis i recursos dels àmbits següents:

  • Cura de la persona dependent o malalta i suports pràctics.
  • Ocupació i formació professionalitzadora.
  • Aspectes legals i jurídics.
  • Suports emocionals i activitats per a persones cuidadores.

En aquesta web trobaràs el cercador de serveis i recursos d’ajut i suport en les tasques de cura. 

Si no trobes el que busques o necessites més informació, pots enviar-nos la teva consulta.

Podeu adreçar-vos directament a l'Espai Barcelona Cuida, situat al carrer Viladomat, 127, sense cita prèvia, de dilluns a dijous de les 8.15 a les 20.00 hores, divendres de les 8.15 a les 19.30 hores i dissabtes de les 10.00 a les 14.00 hores.

També ens pots trucar al telèfon 934 132 121 (en horari d'atenció presencial). 

Assessorament jurídic

És un servei que ofereix atenció jurídica especialitzada en aspectes legals vinculats al món de les cures especialment adreçat a persones que tenen cura de familiars o de persones properes i persones treballadores de la llar i de les cures. Els principals àmbits relacionats amb la cura sobre els quals es proporciona assessorament jurídic són els següents:

ASSESSORAMENT JURÍDIC per a persones que tenen cura de familiar o de persones properes

Servei d’informació, assessorament i sensibilització que vol donar resposta a les famílies que:

  • Tenen necessitat de contractar algú per fer les tasques de la llar o tenir cura de persones a casa seva i vol que sigui una contractació digna.
  • Ja es té aquesta persona però no se sap si s’està fent com cal. O professionals que atenen famílies que es troben en una d’aquestes situacions i que poden necessitar orientació.

Aquest servei ofereix:

  • Acollida de la necessitat de cura de la família i ajuda per transformar-la en un perfil de lloc de treball per tal de poder començar a buscar la persona que ho faci.
  • Informació respecte de les diverses possibilitats de contractació, en règim de treball de la llar, iniciatives d’economia social, empreses ordinàries, etcètera.
  • Aclariment de dubtes, trencament amb inèrcies, rumors i informacions errònies que posen obstacles a una contractació digna.
  • Informació sobre les condicions de contractació: sous justos, jornada, descansos, vacances, permisos.
  • Assessorament i acompanyament en la gestió de tràmits per a la contractació: formalització del contracte i dels documents d’alta a la Seguretat Social.
  • Assessorament i acompanyament en dubtes sobre el seguiment de les feines: elaboració de nòmines, gestió de vacances i permisos, gestió de baixes mèdiques i modificació de condicions.
  • Assessorament i acompanyament en dubtes sobre la conclusió de les feines: tràmits de finalització del contracte, documents de notificació, càlcul de la liquidació i indemnitzacions, tràmits de baixa a la Seguretat Social.

ASSESSORAMENT JURÍDIC per a persones treballadores de la llar i de les cures

És un servei d’informació, assessorament i sensibilització, que vol donar resposta a les persones residents i les que treballen i viuen a la ciutat davant les situacions de precarietat i vulnerabilitat laboral que poden patir.

La seva vocació és acostar-se al màxim a persones usuàries potencials en el seu entorn quotidià més immediat: entitats ocupacionals, projectes del teixit comunitari i social i equipaments.

Aquest servei ofereix:

  • Informació i assessorament personalitzat dirigit a resoldre dubtes sobre la situació laboral de la persona en concret. Per exemple:

    • Regularització del treball a la llar
    • Condicions del contracte
    • Condicions salarials
    • Drets de descans o vacances
    • Assetjament
    • Drets de seguretat social durant la situació de baixa mèdica
    • Finalització de contracte
    • Situacions d’acomiadament
    • Drets laborals en general...
  • Sessions obertes grupals de difusió i sensibilització sobre drets laborals que es programaran de manera periòdica.
  • Sessions grupals a demanda de les entitats i agrupacions:
    • De sensibilització, formació o assessorament dels usuaris i usuàries en temes més concrets (per exemple, conciliar la vida personal i laboral, com cal regularitzar un contracte de treball, com cal entendre una nòmina o conèixer els drets de jornada, vacances i descansos).
    • De sensibilització, formació o assessorament a col·lectius laborals concrets (com, per exemple, quins són els drets específics en règim intern del treball a la llar...).
    • De formació d’equips tècnics d’una o diverses entitats (formació de formadors).

 

Formació, intercanvi i treball en xarxa

Amb l’objectiu de mantenir viva la informació disponible, l’equip de professionals del centre actualitzarà permanentment el cercador de recursos mitjançant el treball en xarxa i la relació constant amb agents i entitats del territori.

El centre també vol ser un espai de formació i intercanvi on es puguin reconèixer els sabers i les experteses de les persones protagonistes de la cura a la ciutat, recollir-ne les aportacions i afavorir la relació i la creació de xarxa entre els diversos agents i col·lectius, a través de grups de treball, espais d’intercanvi, trobada i acció, tallers formatius, i accions de difusió i sensibilització sobre la cura. Consulta l'agenda d'activitats

Així, vol facilitar la trobada i contribuir a la creació de vincles entre persones i entitats que treballen en la cura a la ciutat, i permetre generar nous coneixements sobre la cura i fomentar la proposta d’iniciatives adreçades a millorar els recursos existents i la realitat de les persones cuidadores.

Per col·laborar o fer-nos conèixer iniciatives de la teva entitat o organització, truca’ns o envia un correu a barcelona.cuida@bcn.cat