El termini de presentació de sol·licituds té vigència des de les 9 hores del dia 22 de setembre fins a les 14 hores del dia 21 d'octubre. Les prestacions van dirigides a persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%.
Les Prestacions d’Atenció Social (PUA) contribueixen a les despeses ocasionades per l’adquisició de productes i actuacions destinades a la promoció de l’autonomia personal de les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial. L’objectiu és millorar la qualitat de vida i fomentar la integració social de la persona afectada.
Quines ajudes hi ha?
- Ajudes per a la mobilitat (Obtenció/reconversió del permís de conduir i adaptació de vehicle).
- Ajuts per a transport per assistir a determinats serveis.
- Ajudes per curs d’aprenentatge de Llengua de Signes.
- Ajudes per a productes de suport per a persones amb discapacitat visual, auditiva i física. També intèrpret per a persones sordes i sordcegues.
Quins són els requisits d’accés a les PUA?
- Residència legal a Catalunya (durant 5 anys, i residir-hi els dos últims anys).
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33% (reconegut abans dels 65 anys). En tot cas, haver presentat la sol·licitud de valoració o de revisió del grau abans de la publicació d’aquesta ordre de convocatòria.
- En el cas de tractar-se de menors d’edat, fotocopia del DNI/NIF o NIE de la persona que actua com a tutor o tutora. I en el cas de majors d’edat amb incapacitació legal, fotocopia del DNI/NIF o NIE de la persona que actua com a tutor o tutora i fotocòpia compulsada, o bé original i fotocòpia, de la sentència d’incapacitació i nomenament de tutor/a.
- Es té en compte la situació de necessitat, a partir dels ingressos anuals nets de la persona beneficiària.
Com fer la sol·licitud?
El formulari corresponent s’ha d’enviar dins el termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud es pot fer:
- Per Internet
- Presencialment. A causa de la Covid-19, és obligatori demanar cita prèvia a l’oficina on es vulgui entregar el document. Aquest és el llistat d’Oficines de registre d’entrada i sortida de documents.
- Per correu postal. En aquest cas, el formulari de sol·licitud s’ha d’entregar a les oficines de Correus dins d’un sobre obert perquè el personal de correus el dati i segelli abans de ser certificat.
La data límit de sol·licitud és el 21 d’octubre de 2021. Tota la informació sobre la sol·licitud es troba en aquest enllaç.
Per a qualsevol dubte es pot trucar als telèfons 93 567 51 60 / 93 483 84 18.