Seguretat i atenció ciutadana

Public security and assistance

Emergència per sequera

La sequera és un procés gradual que avança a Barcelona depenent, entre altres factors, de les reserves disponibles als embassaments del sistema Ter-Llobregat. Atesa la manca excepcional de recursos hídrics s'estableixen restriccions i limitacions extraordinàries en els usos de l'aigua.

En aquests moments ens trobem en fase d’EMERGÈNCIA I. Consulta aquí les restriccions d’aquesta fase.

 

Seguretat

Barcelona és una ciutat amable i segura, amb una taxa molt baixa de crims en relació amb altres grans ciutats.

Tens a disposició el document "Consells de seguretat i convivència", especialment útil pels turistes i les persones nouvingudes, editat en 6 idiomes: anglès, castellà, català, francès, japonès i xinès.

A Barcelona, es poden evitar molts incidents si s’adopten precaucions de sentit comú, per exemple, vigilar les teves coses. Com en qualsevol altra part del món, els i les carteristes es concentren en llocs molt turístics per mirar d’aprofitar-se d’una badada d’algun o alguna visitant, o bé en llocs plens a vessar de gent o molt freqüentats pel públic, com per exemple estacions de metro, locals públics i monuments.

En qüestió de seguretat, a Barcelona la vigilància és una responsabilitat dels Mossos d’Esquadra (la policia autonòmica catalana) i de la Guàrdia Urbana (la policia municipal).

Si necessites contactar amb qualsevol d’aquests cossos policials, fes-ho a través del telèfon d’emergències o bé ves a una de les comissaries que tinguis més a prop.

 

Emergències

El 112 és el número al qual s’ha de trucar en cas d’emergència mèdica, salvament, extinció d’incendis o protecció civil o policial.

Com en altres ciutats, aquest és el número des del qual es coordinen i s’atenen tots els serveis. Està operatiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. La trucada és gratuïta.

 

Informació ciutadana

Si et cal saber on és un carrer, tenir més informació sobre l’agenda cultural de la ciutat o obtenir informació general sobre la ciutat, ves a aquesta pàgina:

Per gestionar un tràmit administratiu, notificar una queixa o un incident o sol·licitar la prestació d’un servei, disposes de diversos canals de contacte amb l’Ajuntament de Barcelona.

Per conèixer els canals d’atenció, consulta el web següent.

Per telèfon

Per fer consultes i sol·licitar informació, el número és el 010 i la trucada és gratuïta des de Barcelona i els municipis de l'àrea metropolitana. Si truques des de fora l’àrea metropolitana, truca al 931 537 010 (tarifa normal).

Si vols formular una queixa o fer un suggeriment sobre el funcionament dels serveis municipals com la neteja o el manteniment de l’espai públic, hi ha un número per a tot això, el Telèfon del Civisme, que és el 900 226 226.

En persona

Pots anar a una de les oficines d’atenció ciutadana (OAC) que hi ha per tota la ciutat.

A les oficines de la Plaça Sant Miquel, just al costat de l'Ajuntament, i Monumental t’atendran i t’oferiran ajuda en diversos idiomes.

Si vols resoldre un tràmit en qualsevol d’aquestes oficines, has de reservar una cita. La pots sol·licitar per internet a la pàgina “Cita amb l’Ajuntament de Barcelona”:

També pots fer-ho per telèfon, a través del 010 (trucada gratuïta), si estàs a la ciutat. A les OAC, pots accedir també a les xarxes socials municipals o consultar la premsa del dia, entre altres recursos.

 

Informació i atenció ciutadana de Catalunya

Els ciutadans i ciutadanes també poden obtenir informació d’interès a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.

Per telèfon, marca el número 012 si et trobes a Catalunya o bé el 932 142 124 si estàs a la resta de l’Estat.