La línia 2 de metro arribarà a Montjuïc i la Marina

L’Ajuntament i la Generalitat anuncien l’actualització del projecte constructiu d’un nou tram entre Sant Antoni i Parc Logístic. També es treballa en el perllongament de l’L4 fins a la Sagrera, la planificació d’intercanviadors d’autobusos i la col·laboració per construir més de 1.700 habitatges amb protecció oficial.

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, durant una compareixença amb mitjans
09/12/2024 - 16:24 h - Mobilitat i transports Ajuntament de Barcelona

Barcelona recupera així un projecte que ja es va redactar el 2009, però que no es va arribar a aprovar, amb un pressupost estimat de més de 1.000 milions d’euros. El disseny preveu 6 quilòmetres de túnel des de la futura estació Parc Logístic (L9) fins a la de Poble-sec (L3), amb un total de sis estacions noves: Poble-sec, MNAC, INEFC, Foc (intercanvi amb l’L10 Sud), Fira (L9 Sud) i Parc Logístic (L9 Sud).

L’acord inclou també la creació de nodes de transport a la ciutat, com la connexió de la futura estació de la Sagrera Alta Velocitat amb l’L4 o l’establiment d’una xarxa d’estacions d’autobusos interurbans. L’estació Plaça d’Espanya serà la primera de les grans terminals intermodals.

Habitatges amb protecció oficial

Les dues administracions han tractat també les darreres iniciatives en matèria d’habitatge, amb l’edificació d’un total de 1.764 habitatges amb protecció oficial, 1.151 dels quals els construirà l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), amb una aportació de 22 milions d’euros del Govern de Catalunya.

Persones pujant a les escales mecàniques del metro, on una fletxa assenyala la direcció de la L2

Persones pujant les escales mecàniques del metro. Una fletxa assenyala la direcció de l’L2

Parada d'autobús a la Plaça d'Espanya

Parada d'autobús a la Plaça d'Espanya

Habitatge públic al carrer de Veneçuela

Habitatge públic al carrer de Veneçuela