
Barcelona recupera la connexió aèria amb Hong Kong i amplia les freqüències amb Shenzhen
L’empresa Cathay Pacific ha reprès la ruta aèria directa amb Hong Kong, una de les darreres que quedava per recuperar després de la Covid, i oferirà tres vols setmanals a partir de juny.

L’aeroport de Barcelona continua apostant pel mercat asiàtic, després que l’aturada per la pandèmia i el tancament de la Xina restringissin notablement les connexions amb el continent. Als vols directes amb Pequín, Shenzhen, Seül i Singapur s’hi suma la ruta a Hong Kong, una destinació molt valorada i estratègica en la indústria aèria de llarga distància.
El paper de l’Ajuntament de Barcelona ha estat molt actiu en la recuperació d’aquesta connexió: al llarg de 2023, la seva Àrea de Promoció Econòmica Internacional es va reunir a les oficines de Cathay Pacific a Hong Kong, representants de l’empresa van visitar l’Ajuntament durant l’estiu i també es va celebrar una reunió d’alt nivell en el context del congrés World Routes.
Cathay Pacific reprendrà la ruta directa Barcelona-Hong Kong a partir del 17 de juny, amb vols cada dilluns, dijous i dissabte. La ruta es va obrir per primera vegada el 2017 i va quedar en suspens el 2020. Aquest vol directe facilita, a més, la connexió amb altres destinacions clau d’Àsia i el Pacífic per a Barcelona, com les Filipines, Tailàndia, Indonèsia, el Vietnam, el Japó, Austràlia, Nova Zelanda o la Xina Continental.
Més freqüència aèria amb la Xina
Durant el febrer hi haurà una altra novetat: la ruta amb Shenzhen, operada per Shenzhen Airlines des de l’agost, incrementarà la freqüència fins a tres vols setmanals, fet que reforçarà la connectivitat directa amb la ciutat xinesa líder en la indústria tecnològica. La ruta va moure gairebé 43.000 viatgers només l’últim quadrimestre de 2023, segons dades d’Aena.
I aquesta no és l’única bona notícia. La ruta entre Barcelona i Pequín, operada per Air China, també apujarà freqüències a partir de l’abril, amb vols diaris a la capital xinesa. Des que Air China va tornar a obrir els vols des del Prat el passat estiu, ja ha transportat 55.428 passatgers entre les dues ciutats.
La promoció de la connectivitat aèria intercontinental de Barcelona es vehicula a través del CDRA-Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, format per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, AENA i la Cambra de Comerç de Barcelona. El CDRA presentarà aquest febrer el nou pla estratègic 2024-2025, que aposta per tenir més connexions, més freqüents i menys estacionals. Amb aquest propòsit ha determinat uns objectius prioritaris, enfocats a grans ciutats globals en mercats estratègics per a Barcelona.