L’experiència al Zoo i el Park Güell, més inclusiva
Dues noves solucions tecnològiques sorgides del programa InnovAcció 2030 enriquiran la visita de persones amb necessitats cognitives, sensorials o físiques especials. Es tracta d’un bot conversacional i d’una aplicació que es provaran, respectivament, al Zoo de Barcelona i al Park Güell durant dos mesos.El Zoobot és un assistent virtual que es connecta a través d’un codi QR als espais de la sabana del Sahel i del Centre de Descoberta de Dragons. La persona usuària rebrà informació sobre els animals i orientació en l’espai.
L’aplicació Park Güell Visita Inclusiva inclou mapes en 2D, textos de lectura fàcil, pictogrames, 23 audioguies i 15 clips de vídeo. S’ofereixen en 34 punts del recorregut segons les necessitats visuals, auditives o cognitives de la persona usuària.
Totes dues eines han estat seleccionades a partir del concurs públic d’innovació InnovAcció 2030, impulsat per BSM. Al llarg del procés de creació l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i entitats de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida Independent de l’Acord Ciutadà han participat en reunions, entrevistes personals i activitats de simulació per posar a prova la idoneïtat de les solucions.
Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
Inclusió