Coneixeu els guanyadors de les subvencions per digitalitzar el turisme?

Nou projectes d’innovació i digitalització del turisme presentats per set entitats sense ànim de lucre de la ciutat es repartiran 2,5 milions d’euros provinents dels fons Next Generation de la Unió Europea. Formen part del Pla de sostenibilitat turística en destinacions.

24/12/2024 14:39 h

Ajuntament de Barcelona

Els nou projectes guanyadors proposen solucions amb impactes demostrables, implementables a curt termini, perdurables en el temps, o bé que contribueixin a pal·liar els efectes de la massificació i garanteixin un millor repartiment social i econòmic de l’activitat turística per al conjunt de la ciutat.

Les tres modalitats de subvencions eren les següents: projectes de digitalització de la comercialització (un milió d’euros), creació i consolidació de dades, eines i actius digitals de la destinació (un milió d’euros) i altres actuacions de digitalització, d’innovació tecnològica i de sostenibilitat (500.000 euros).

Els guanyadors en cada categoria han estat els següents:

Modalitat 1. Projectes de digitalització de la comercialització

  • Plataforma d’atracció del turista al comerç barceloní (PATCB). Impulsada per la Fundació Barcelona Comerç, permetrà als comerços publicar-hi la seva informació, mentre que Barcelona Comerç i institucions aprovades hi podran publicar articles, campanyes, rutes, calendaris d’esdeveniments i venda de bitllets de transport públic i entrades a llocs d’interès turístic que fomentin la descentralització del turisme a la ciutat.
  • Digitalització i comercialització del patrimoni (DICOPA). Es tracta d’un projecte de l’Associació del Clúster TIC Turisme de Catalunya que consisteix en la creació d’actius digitals en 3D dels elements patrimonials més importants de Barcelona per integrar-los en els canals de venda. Cada model inclourà narratives adaptades per a adults, joves i infants en català, castellà, anglès, francès, alemany i italià i oferirà als visitants una experiència digital complementària a la visita física.
  • Pantalles interactives per impulsar el comerç local. L’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail – Comertia impulsa la instal·lació de pantalles en botigues, que, entre altres factors, donin més visibilitat als productes i les promocions. Permetran la interacció directa amb els usuaris, amb informació personalitzada i continguts dinàmics. A través d’aquesta solució, es pretén modernitzar l’espai comercial, augmentar-ne l’atracció visual i facilitar el procés de compra.

Modalitat 2. Creació i consolidació de dades, eines i actius digitals de la destinació 

  • ESDEVENIMGEST. Solució avançada de gestió d’esdeveniments per a l’optimització de la demanda i la distribució de fluxos turístics, que impulsa el Gremi d’Hotels de Barcelona. La base de dades integrarà fonts d’informació múltiples, com ara esdeveniments culturals, congressos i altres esdeveniments amb impacte en la demanda turística.
  • HUB CITY. Hub City Guides Barcelona. Associació del Clúster TIC Turisme de Catalunya. Programa de gestió i organització de visites guiades dirigit als operadors turístics, que es complementa amb una aplicació mòbil que faciliti als guies turístics fer la seva feina i que acabi generant un sistema d’intel·ligència turística que permeti obtenir informació sobre els visitants.
  • PIVEDH. PIMEC Visitor Economy Data Hub. La PIMEC implementa una plataforma que integra de manera dinàmica bases de dades geolocalitzades sobre diferents paràmetres relacionats amb l’activitat turística i l’economia del visitant per tal de generar informació, coneixement i intel·ligència que permetin dimensionar-la, reforçar la competitivitat del teixit associatiu relacionat, generar nous indicadors, crear nous serveis i promoure una presa de decisions informades per a empreses, institucions i la societat.
  • BOQ_DATA2024_2 Boqueria digital. L’Associació de Comerciants del Mercat Municipal de la Boqueria pretén implementar sensors intel·ligents avançats per comptar persones i desenvolupar una plataforma per optimitzar la gestió operativa i millorar la circulació dels visitants del mercat.
  • Fidelització digital per impulsar el comerç local de Barcelona, de l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail – Comertia. Mitjançant Synerise, una plataforma de fidelització que combina intel·ligència artificial i dades per personalitzar les ofertes i recomanacions als clients, i Passcreator, una eina que crea targetes digitals que els usuaris poden guardar al mòbil, similars als bitllets d’avió que es guarden a la cartera electrònica. Les targetes digitals es podran descarregar a través de codis QR situats en punts clau com l’aeroport, estacions de tren i metro i botigues.

Altres actuacions de digitalització, d’innovació tecnològica i de sostenibilitat

  • 365 Barcelona Sport Experiences. Barcelona Sportstech HUB23. S’ofereixen paquets personalitzats sota el concepte sports tech aprofitant la intersecció entre aquests dos sectors. Això permetrà als visitants accedir a experiències úniques que inclouen tecnologies innovadores aplicades a l’esport, com la realitat augmentada i virtual, així com la interacció amb institucions capdavanteres com el Barcelona Supercomputing Center o equips professionals de primer nivell.

Etiquetes associades a la notícia