El compositor argentí Martín Matalón va rebre el 1993 l’encàrrec de l’IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique) de crear una partitura per a la versió restaurada de Metropolis de Fritz Lang (1930), una de les obres mestres del cinema que va recrear un futur atemporal en la forma d’un gran poema visual considerat una meravella de l’art plàstic. Matalón va compondre una música que es col·loca a la mateixa alçada que les imatges, una banda sonora potentíssima que assigna a cada escena un so gairebé tangible i que no es resigna a ocupar un paper secundari. La formació bcn216, dirigida per Ernest Martínez-Izquierdo, interpreta en viu la composició de Matalón mentre es projecta el film. La formació, resident a l’Auditori, és una de les més prestigioses entre les dedicades al repertori contemporani.
Música: Martín Matalón; Direcció: Ernest Martínez-Izquierdo; Flauta: David Albet; Clarinet: Xavi Castillo; Fagot: Pol Centelles; Saxo: Bru Maymó; Trompeta: Pep Casado, Esther López; Trombó: Gerard Costes; Arpa: Aída Aragoneses; Guitarra elèctrica: Mats Bergström; Baix: John Eckhardt; Percussió: Ivan Herranz, Ferran Carceller, Ferran Armengol, Brendt Thurner; Violoncel: Marc Galobardes; Contrabaix: Luis Conjal; Tècnic de so: Xavier Bordelais; Regidoria: Arnau Soler; Ajudant de producció: Aina Romagosa; Cap de producció: Noemí Suñol; Direcció artística: David Albet; Fotografia: Fundación Bilbao 700-III;