Jo escric obres sobre la violència amb la mateixa naturalitat amb què Jane Austen ho feia sobre les bones maneres. La violència encapçala i obsessiona la nostra societat i, si no deixem de ser violents, no tindrem cap futur. Els que no volen que els escriptors d’avui parlem sobre la violència, sens dubte el que no volen és que parlem i reflexionem sobre nosaltres mateixos i sobre la nostra època. Per tant, seria immoral que no escrivíssim obres que parlessin de la violència.
Edward Bond
Lear es basa en l’obra de Shakespeare però l’explica amb els comportaments propis del nostre temps. Per què una guerra? Quines són les raons sublims per fer-la i quines les reals? Qui en pateix les conseqüències? El viatge del Lear polític i persona, després d’haver patit la conseqüència d’allò que ell mateix i els seus han engendrat, el porta a la tolerància, la lucidesa i la humilitat. Si hagués tingut abans aquestes virtuts no s’hauria destruït tot el que s’ha destruït.
Carme Portaceli
Direcció: Carme Portaceli; Traducció: Joan Sellent; Intèrprets: Lluís Homar, Gabriela Flores, Mohamed El Bouhali, Babou Charm, Lluïsa Castell, David Bages, Albert Pérez, Alma Alonso, Jordi Ballester, Paul Berrondo, Montse Germán, Francesc Lucchetti, Joel Minguet; Vestuari i caracterització: Antonio Belart; Espai escènic: Paco Azorín; Dramatúrgia: Brigitte Luik; Il·luminació: Maria Domènech; Espai sonor: Jordi Collet; Disseny de so: Igor Pinto; Assessorament de moviment: Sol Picó; Figuració: Xavier Martínez, Samuel Quilez, Ramon Torredefló; Ajudant de direcció: Abel Coll; Ajudant d'escenografia: Carles Pujol; Ajudant de vestuari: Emma Escolano, Maribel Salvans; Maquillatge i perruqueria: Toni Santos; Efectes especials: Oriol Tarriga (NASA Fx); Preparació física: Gemma Díaz; Construcció de l'escenografia: Centre cultural de Sant Cugat; Confecció del vestuari: Tallers del Teatre Lliure, col·laboració de Can Peris, equips del Teatre Lliure;