Activitat

SEQUÈNCIA #1 - Programa

21 novembre, 2022 a 17 desembre, 2022

Vitaliti eth20-09_slide01.jpg

Martin Vitaliti. Cicle SEQÜÈNCIA #1 a Fabra i Coats: Centre d'Art
Martín Vitaliti. Foto: Juande Jarillo

Vitaliti eth20-18_slide02.jpg

Martin Vitaliti. Cicle SEQÜÈNCIA #1 a Fabra i Coats: Centre d'Art
Martín Vitaliti. Foto: Juande Jarillo

Vitaliti eth20-21_slide03.jpg

Martin Vitaliti. Cicle SEQÜÈNCIA #1 a Fabra i Coats: Centre d'Art
Martín Vitaliti. Foto: Juande Jarillo

Vitaliti eth20-25_slide04.jpg

Martin Vitaliti. Cicle SEQÜÈNCIA #1 a Fabra i Coats: Centre d'Art
Martin Vitaliti. Foto: Juande Jarillo

Vitaliti eth20-28_slide05.jpg

Martin Vitaliti. Cicle SEQÜÈNCIA #1 a Fabra i Coats: Centre d'Art
Martin Vitaliti. Foto: Juande Jarillo

'SEQÜÈNCIA #1' és un cicle d'activitats vinculat a la programació de la Fabra i Coats: Centre d'Art Contemporani de Barcelona, que aquest any ha girat entorn d'allò (para)cinematogràfic. A través de laboratoris, conferències i performances d’agents de diverses disciplines i geografies, 'SEQÜÈNCIA #1' proposa un marc de treball per aprofundir en el particular vincle performatiu que s'estableix entre els cossos i les imatges.

Davant de posicions alineades amb el règim escòpic dirigit a la producció i el consum d’objectes-cossos-imatges, SEQÜÈNCIA #1 recull treballs que afirmen la potència de les imatges com a actes o esdeveniments. El cicle ens proposa relacionar-nos amb la imatge com una pràctica, ja que aquesta "mai no és una cosa, un objecte inert, sinó una praxi en la qual dialoguen, es miren i es troben la imatge i el subjecte, mitjançada per un suport físic"*. El suport o matèria a 'SEQÜÈNCIA #1' són el cos o els cossos des dels quals emanen, i els que invoquen, les imatges i les seves agències.

El programa el conformen treballs que tenen un lligam amb la pràctica de la imatge abordat de maneres diferents, encara que, en tots, hi podem intuir una invitació translúcida i porosa que suggereix, obre, suspèn o, sobretot, imagina altres plans performatius per a l’esdevenir fascinat de les imatges, celebrant així que "del costat de la performativitat sembla que hi ha la força, la fuga, allò que és viu"**. 

Es tracta d’una aproximació multifocal, un punt de partida per seguir pensant des de la pràctica i de manera contextual com ho anem fent moltxs artistes, pensadorxs i comissarixs. Donar voltes sobre l’eix, hiperventilar, forçar una melodia fins a estimular el nervi vague, la suggestió des del relat, l’equiparació. Fer-pensar amb el cos i els seus annexos com a primera tecnologia de registre i producció d’imatges. La paraula, el soroll, els sons, l’espai, el tacte o el moviment provoquen aquesta aparició d’imatges en una altra temporalitat, la de la seva formació titubejant que s’escapa a interpretació normativa. En aquest marc de tensió volem presentar els treballs i investigacions de Cris Celada, Ona Bros, Andrea Soto Calderón, Andrea González, Javi Álvarez, Lorea Alfaro, Olga Mesa, Alejandra Pombo Su, Carme Torrent i Emilio Tomé.

Les imatges que anuncien 'SEQÜÈNCIA #1' són registres d’una escena dissenyada amb tots els detalls, on els cossos ja no hi són però encara queda el seu rumor. Es tracta d’una obra de Martín Vitaliti que porta el títol de 'Para ser dos hay que ser diferentes' (2020), la qual ens remet, sens dubte, a la trobada imprescindible amb l’altre per a la configuració d’una comunitat sensible.​

------
​* Pérez Royo, Victoria. «Poéticas del tiempo expandido en el cine. La mirada fascinada como producto de la imagen translúcida». A: Pascale Peyraga; Marion Gautreau; Carmen Peña-Ardid; Kepa Sojo Gil (ed.). La imagen translúcida en los mundos hispánicos. Lió: Orbis Tertius, 2016, pp. 597-614.
**Fernández Polanco, Aurora. «Usos performativos de las imágenes», Re-visiones [en línia], núm. 2 (2012).

 

PROGRAMA
​Dilluns 21 i dimarts 22
De 17 a 20 h. Cris Celada – Per a la construcció de futurs… millors?. Laboratori
Inscripcions fins al 19 de novembre.

Dimecres 23 i dijous 24
De 17 a 20 h. Ona Bros – Dolly (o de cossos, imatges i polítiques). Laboratori 
Inscripcions fins al 19 de novembre.

Divendres 25:
18 h. Andrea Soto Calderón – Suspendre la imatge. Conferència
19 h. Andrea González – Una pel·lícula sense pel·lícula. Performance
20.30 h. Javi Álvarez – Secuencia: causé cine, su cine cae. Performance
​Accés lliure fins a completar l'aforament

Dissabte 26:
18 h. Lorea Alfaro – una mica de plaer. Conferència
19 h. Olga Mesa – Pràctiques del (no) visible: el cos operador i la doble visió. Conferència
20.30 h. Alejandra Pombo Su – No sols animal. Performance
​21 h. Carme Torrent – Moure’s sobre no res (100 focs horitzontals). Performance
Accés lliure fins a completar l'aforament

Dilluns 12 i dimarts 13 de desembre, de 17 a 20 h / dissabte 17 de desembre, de 16 a 19 h
​Emilio Tomé – Home Cinema. Laboratori​
Inscripcions fins al 8 de desembre.

Cal inscripció prèvia a l’adreça activitats-centredart@bcn.cat per a totes les activitats, excepte les dels dies 25 i 26 de novembre.

------
Fernando Gandasegui és artista, investigador i comissari en arts performatives. Actualment és el comissari del festival Domingo a La Casa Encendida, i codirigeix Teatron. Va ser coordinador i membre de l’equip de direcció artística de Teatro Pradillo a Madrid. Ha comissariat cicles per al Festival Punto de Vista, ha codirigit La Plaza en Verano de Matadero i ha dissenyat programes de residències i investigació al Centro Cultural de España a La Paz. Imparteix classes i tallers a institucions com Pedagogías Invisibles o Bar Yola. El seu treball artístic s’ha presentat en diverses institucions nacionals i internacionals, i forma part de la col·lecció del CA2M i de l’Archivo de Creadores de Matadero.

Marc Vives Muñoz (Barcelona, 1978) és artista, investigador, docent i productor. Es mou entre les arts visuals i les arts en viu, avesat a la performance i el treball espacial. Utilitza estratègies d’aprenentatge col·lectiva col·laborant amb altres artistxs i formant grups de recerca com Si CentroCentro fuera FueraFuera, lxsquecorrenporahí a Massana o Moure parets a EINA. També des de la gestió i l’acompanyament de processos artístics conduint el programa de residències de L’Estruch (Sabadell), formant part de l’equip comissarial a La Capella o engegant projectes com YProductions, Hamaca, Por La Vena o, actualment, GRAF.cat.
​En l’apartat artístic, ha exposat el seu treball a Rogaland Kunstsenter (Stavanger, 2016), Redcat (Los Angeles, 2016), etHALL (Barcelona, 2018) i MACBA (Barcelona, 2021), i ha fet performances a CCEMx (Ciutat de Mèxic, 2020), Festival Grec (Barcelona, 2020) i La Casa Encendida (Madrid, 2021). Entre el 2002 i el 2012 va formar part del duet artístic Bestué-Vives.

 

Programació
amb Andrea González
7 març, 2023

Una pel·lícula gravada en un buit, que conté més del que van contenir les seves imatges. Les imatges materials d’aquella pel·lícula han desaparegut, però continuen apareixent ara. Són aquí, són allà, són aquí. Hi ha una sèrie fascinant de coincidències o senyals que les van fent sorgir. És com un bypass constant entre el present del passat i el passat del present. Entre allò que es creia identitari en l’ara i allò biogràfic d’aquella gent que va viure la transició.

*Una pel·lícula sense pel·lícula es va estrenar al Festival Domingo (La Casa Encendida) el 2021.

​Andrea González. És arquitecta per l’ETSAMadrid i compta amb un màster en Disseny i Arts pel Sandberg Instituut (Amsterdam). Recentment, ha treballat a 'Es Imposible No Puede Ser, apuntes para una película de vampiros en la Ruta del Bacalao', amb el suport de les Ajudes a la Creació de la CM, guanyador del premi Circuitos de Artes Plásticas. Aquest treball va ser estrenat a Het HEM (Amsterdam) i projectat a Matadero Madrid, Filmhuis Den Haag i Cinema Galleggiante (Venècia), entre altres llocs. Codirigeix Home Cinema, i col·labora amb Ja Ja Ja Nee Nee Nee i fanfare (Amsterdam). Ha facilitat PUB Sandberg i Alone Together, i ha dirigit RACA Radio. Així mateix, ha organitzat Parkineo a Matadero Madrid i ha emprès el viatge 'En Castilla La Mancha hay más de cien polideportivos iguales'. També ha col·laborat amb institucions i organismes culturals com la Biennal d’Arquitectura de Venècia, Sonic Acts, Rozenstraat, Hangar, La Casa Encendida, Matadero Madrid, CentroCentro, Droog Design, PARK The Magazine, Pasajes Arquitectura y Crítica, Revista de Arquitectura (COAM), Teatron, ETSAMadrid, Universitat d’Alacant, IEDMadrid, AA London, Universitat San Pablo CEU i University of Nebraska-Lincoln, entre d’altres.

​SEQÜÈNCIA és un cicle d'activitats vinculat a la programació de Fabra i Coats: Centre d'Art Contemporani de Barcelona. SEQÜÈNCIA #1 va proposar un marc de treball per aprofundir en el particular vincle performatiu entre cossos i imatges.

con Andrea González
7 març, 2023

Una película grabada en un vacío, que contiene más de lo que contuvieron sus imágenes. Las imágenes materiales de esa película han desaparecido, pero siguen apareciendo ahora. Están aquí, están allí, están aquí. Hay una fascinante serie de coincidencias o señales que las van haciendo surgir. Es como un constante bypass entre el presente del pasado y el pasado del presente. Entre lo que se creía identitario en el ahora y lo biográfico de aquella gente que vivió la transición.

*Una película sin película se estrenó en el Festival Domingo (La Casa Encendida) en 2021.

Andrea González. Es arquitecta por la ETSAMadrid y cuenta con un máster en Diseño y Artes por el Sandberg Instituut (Amsterdam). Recientemente, ha trabajado en 'Es Imposible No Puede Ser, apuntas para una película de vampiros en la Ruta del Bacalao', con el apoyo de las Ayudas a la Creación de la CM, ganador del premio Circuitos de Artes Plásticas. Este trabajo fue estrenado en Het HEM (Amsterdam) y proyectado en Matadero Madrid, Filmhuis Den Haag y Cine Galleggiante (Venecia), entre otros sitios. Codirige Home Cinema, y ​​colabora con Ja Ja Ja Nee Nee Nee y fanfare (Amsterdam). Ha facilitado a PUB Sandberg y Alone Together, y ha dirigido RACA Radio. Asimismo, ha organizado Parkineo en Matadero Madrid y ha emprendido el viaje 'En Castilla La Mancha hay más de cien polideportivos iguales'. También ha colaborado con instituciones y organismos culturales como la Bienal de Arquitectura de Venecia, Sonic Acts, Rozenstraat, Hangar, Casa Encendida, Matadero Madrid, CentroCentro, Droog Design, PARK The Magazine, Pasajes Arquitectura y Crítica, Revista de Arquitectura (COAM), Teatron, ETSAMadrid, Universidad de Alicante, IEDMadrid, AA London, Universidad San Pablo CEU y University of Nebraska-Lincoln, entre otros.

​SECUENCIA es un ciclo de actividades vinculado a la programación de Fabra i Coats: Centro de Arte Contemporáneo de Barcelona. SECUENCIA #1 propuso un marco de trabajo para profundizar en el particular vínculo performativo entre cuerpos e imágenes.

with Andrea González
7 març, 2023

A film recorded in a vacuum, containing more than its images contained. The material images from that film are gone, but they continue to appear now. They are here, they are there, they are here. There is a fascinating series of coincidences or signs that lead them to emerge. It's like a constant bypass between the present of the past and the past of the present. Between what was believed to be identity in the now and the biography of those people who experienced the transition.

*A film without a film premiered at the Domingo Festival (La Casa Encendida) in 2021.

Andrea Gonzalez. She is an architect from ETSAMadrid and has a master’s degree in Design and Arts from the Sandberg Instituut (Amsterdam). Recently, he has worked on 'Es Imposible No Puede Ser, apuntes para una película de vampiros en la Ruta del Calaao', with the support of the Ajudas a la Creacio de la CM, winner of the Circuitos de Artes Plásticas prize. This work was premiered at Het HEM (Amsterdam) and screened at Matadero Madrid, Filmhuis Den Haag and Cinema Galleggiante (Venice), among other places. He co-directs Home Cinema, and collaborates with Ja Ja Ja Nee Nee Nee and fanfare (Amsterdam). He has facilitated PUB Sandberg and Alone Together, and directed RACA Radio. He has also organized Parkineo in Matadero Madrid and has undertaken the trip 'In Castilla La Mancha there are more than a hundred similar sports facilities'. He has also collaborated with cultural institutions and organizations such as the Venice Architecture Biennale, Sonic Acts, Rozenstraat, Hangar, La Casa Encendida, Matadero Madrid, CentroCentro, Droog Design, PARK The Magazine, Pasajes Arquitectura y Crítica, Revista de Arquitectura (COAM), Teatron, ETSAMadrid, University of Alicante, IEDMadrid, AA London, Universitat San Pablo CEU and University of Nebraska-Lincoln, among others.

​SEQÜÈNCIA is a cycle of activities linked to the programming of Fabra i Coats: Center d'Art Contemporani de Barcelona. SEQUENCE #1 proposed a framework to deepen the particular performative link between bodies and images.