Pràctiques del (no) visible: el cos operador i la doble visió - Conferència
Vitaliti eth20-35_olga.jpg
A l’origen de les meves obres hi ha la mirada com a lloc físic de percepció, captació i muntatge, que situa el cos en un paisatge de narracions múltiples on poder desplaçar, alterar i qüestionar la seva presència. Fa temps vaig escriure que "la mirada és allò que fa desaparèixer l’espai buit entre els cossos". En aquesta presentació del meu treball anomenaré i comunicaré un principi de vocabulari pertanyent a nombroses pràctiques (no) visibles inscrites en les dramatúrgies de les meves obres escèniques, audiovisuals i performatives. El cos-operador i la doble visió es configuren dins dels dispositius que he anat articulant des del cos, i són conceptes pilars de la meva escriptura coreogràfica espacialitzada i cinematogràfica. Busco configurar la seva presència dins d’un camp de batalla i experimentacions, al voltant de llocs (no) ficcionals de trobades i memòries comunes. Proposar punts de contacte i de friccions entre allò que mostra i allò que amaga, entre allò que percep i allò que pensa, entre allò real i allò imaginari.
Olga Mesa. Coreògrafa i artista visual, és una de les figures clau de la dansa espanyola contemporània. Des de la dècada del 1990, la seva cerca d’una escriptura del cos personal i renovada l’ha portat a afirmar la part íntima en la representació, a través d’una construcció que conjuga l’expressió i la percepció.
Les seves peces escèniques es desenvolupen fonamentalment en projectes temàtics: la trilogia corporal 'Res, non verba' (1996-1999), el cicle en cinc moviments 'Más público, más privado' (2001-2006) i el projecte 'labOfilm' (2010-2012).
Durant deu anys ha treballat amb l’artista fora de format Francisco Ruiz de Infante en la construcció del projecte coreogràfic, plàstic i audiovisual 'Carmen // Shakespeare' (2012-2022). Junts, dirigeixen la companyia Hors Champ // Fuera de Campo, creant contextos i pràctiques per a les arts interdisciplinàries.
Amb seu a Estrasburg des del 2005, les creacions escèniques de la seva companyia s’han presentat en diversos festivals i institucions artístiques de França, Espanya, Portugal, Estats Units, Suïssa, Itàlia, Alemanya, Àustria, Anglaterra, Uruguai, Xile, Brasil, Argentina, Marroc, Mali, etc.
Accés lliure fins a completar l'aforament