Oriol Vilapuig calca els relleus d'una pica baptismal de la col·lecció
![](https://www.barcelona.cat/museufredericmares/sites/default/files/vilapuig_interior_web.jpeg)
![](https://www.barcelona.cat/museufredericmares/sites/default/files/vilapuig_interior_web1.jpeg)
![](https://www.barcelona.cat/museufredericmares/sites/default/files/vilapuig_interior_web2.jpeg)
![](https://www.barcelona.cat/museufredericmares/sites/default/files/vilapuig_interior_web3.jpeg)
Oriol Vilapuig va presentar al març de 2020 al MNAC un projecte artístic sota el títol Son. Empremtes i figuracions a les Valls d'Àneu, a través del qual vol donar visibilitat, des del present, a un imaginari del segle XII esculpit en piques baptismals i d'oli molt característiques d'aquest territori.
L’artista treballa el relat a partir de la tècnica del frottage, un procediment que permet que les imatges apareguin per contacte, no per representació, donant així visibilitat als baixos relleus esculpits a les piques, que podem trobar en les esglésies disseminades pel territori. Aquests contenidors de pedra, datats entre el segles XI i XIII, contenien l’aigua beneïda per al ritual del baptisme així com l’oli per altres rituals religiosos i per il·luminar les esglésies.
El Museu Frederic Marès ha participat amb una peça de la seva col·lecció: una pica baptismal de mitjan segle XII-inicis segle XIII. Les calques fetes al Museu se sumen així a la resta de calques del projecte iniciat per Vilapuig.