Premi Nacional de Comerç Interior 2021 per l’impuls al teixit comercial de la ciutat
El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha reconegut la tasca de Barcelona en la recuperació i l’impuls del comerç de la ciutat, presentada en el Pla de renovació urbana comercial, amb el Premi Nacional de Comerç Interior 2021.El Pla recull les actuacions principals de la iniciativa “Barcelona mai s’atura”, un programa per reactivar l’economia de la ciutat amb mesures de xoc i eines a llarg termini per regenerar-ne el teixit econòmic i social, i del Pla estratègic de mercats 2015-2025, que té com a objectiu principal el desenvolupament de les noves tecnologies. El Pla de renovació urbana comercial es vertebra en aquests quatre eixos fonamentals:
- Millores tecnològiques que suposin un benefici substancial per al desenvolupament del comerç: impulsant iniciatives, com la formació o les subvencions, per digitalitzar el petit comerç, amb l’objectiu de dinamitzar-lo i enfortir-lo.
- Rehabilitació, modernització i adaptació a les noves tecnologies de mercats municipals: es durà a terme amb accions com el desplegament d’infraestructures de telecomunicacions, la instal·lació de sensors i càmeres de control digital d’aforament, la nova eina de gestió d’incidències, l’ampliació de la xarxa de pantalles i l’eina de gestió de continguts o la col·locació d’armariets per recollir les comandes.
- Actuacions als locals comercials fora dels mercats municipals per promoure’n l’ocupació: són les que s’inclouen als projectes “Impulsem el que fas”, que subvenciona el 80% dels projectes de negoci que impliquin la compra o lloguer d’un local a peu de carrer, o “Amunt persianes”, que compra locals buits per crear una borsa pública.
- Accions de suport a joves emprenedors del sector del comerç i al relleu generacional: s’ha creat una línia d’assessorament a joves de menys de 35 anys per impulsar les seves idees de negoci i s’ha reservat una partida de deu milions d’euros destinats a sis fons de capital de risc privats per impulsar empreses emergents innovadores a la ciutat.
Premi Nacional al Petit Comerç a la botiga Santa Eulàlia
El Ministeri ha concedit també el Premi Nacional al Petit Comerç a la botiga Santa Eulàlia del passeig de Gràcia, dotat amb 15.000 euros.