Educació financera per a les persones grans
S’inicien les noves sessions “Educació financera per no deixar ningú enrere” per a persones grans i el seu entorn proper, amb l’objectiu d’explicar-los els seus drets davant les entitats financeres i els serveis bancaris, d’aprofundir en com evitar l’exclusió dels serveis financers i de proporcionar-los consells de prevenció i seguretat. El passat octubre es van realitzar deu sessions en el marc d'una prova pilot. Hi van participar prop de 400 persones.Entre les tasques d’informació que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix de manera permanent durant tot l’any, s’ha considerat d’especial rellevància fer una tasca d’educació i de prevenció amb aquestes sessions específiques sobre temes financers a tots els districtes de la ciutat, conjuntament amb dues entitats especialitzades, AICEC ADICAE i ASUFIN.
Un element clau perquè aquesta informació arribi a les persones grans és la participació, en alguns casos, de les persones de confiança de l’entorn de la persona gran. Per això, les sessions també estan obertes a persones que vulguin acompanyar-la.
Aquestes sessions, una iniciativa de les regidories de Comerç i Consum i Persones Grans, són presencials i gratuïtes, duren aproximadament una hora i tractaran:
- Relacions de consum i drets de les persones consumidores: en especial, en temes financers i els productes bancaris, així com els serveis d’atenció de les entitats financeres i les entitats bancàries.
- Productes bancaris i serveis financers: com els comptes bàsics, les targetes i les comissions, els préstecs personals, les hipoteques i els avals (en especial, les cancel·lacions), el sobreendeutament, les hipoteques inverses, els vitalicis i les assegurances de salut i vida, i també la Llei de la segona oportunitat i els plans de pensions.
- Banca en línia
- Recomanacions preventives: com les visites a domicili, els missatges al mòbil i les estafes.
- On poden adreçar-se per fer consultes i reclamar
Podeu consultar més informació sobre les sessions aquí. També està disponible el telèfon d’informació 934 023 274 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 14.00 hores).
A més d’aquestes sessions específiques d’educació financera, l’OMIC segueix oferint sessions informatives als diferents equipaments i col·lectius durant tot l’any. Les sessions les imparteixen la mateixa OMIC i les diferents associacions de persones consumidores; poden ser per a un públic divers, i els temes poden ser tant genèrics o per a col·lectius com temes específics de consum.