Més de cent mil persones ateses pel Servei de Teleassistència Municipal

Gairebé el 80% de les persones de més de 80 anys que viuen soles a la ciutat disposen del Servei de Teleassistència Municipal. Durant la pandèmia de la covid-19, el servei ha funcionat de manera ininterrompuda per fer arribar el servei a més persones i contribuir a combatre la soledat que pateix aquest col·lectiu. El 2020, el servei ha atès 102.919 persones i el nombre de dispositius de seguretat instal·lats a les llars s’ha multiplicat per tres respecte al 2017, de 10.447 a 31.530.
Servei de teleassistència municipal

01/04/2021 10:10 h

Ajuntament de Barcelona

Acompanyament durant el confinament

Durant les primeres setmanes de la pandèmia, l’equip de teleoperadors i telefonistes del Servei de Teleassistència Municipal es va reorganitzar per contactar diàriament amb tres mil persones usuàries, per informar-les, donar-los consells i resoldre dubtes sobre la covid-19. Es van realitzar al voltant de 73.000 trucades.

Un accés al servei més fàcil i des de casa

Durant la tardor del 2020, es va posar en marxa una campanya per ampliar el Servei de Teleassistència a persones de més de 75 anys i, per primera vegada, es va facilitar que la sol·licitud es pogués fer de manera telemàtica. Durant aquest període es van rebre gairebé tres mil peticions d’alta al servei.

Pioners en el reforç de les cures

El Servei de Teleassistència Municipal ha estat pioner en la introducció de mesures innovadores per millorar les cures. Un exemple és el programa de suport a les persones cuidadores no professionals que tenen cura de familiars dependents o amb alguna malaltia o discapacitat, del qual formen part 242 persones, la majoria dones, que reben un seguiment per part del servei, que també els ofereix informació i recursos per millorar la seva situació.

A més, en els propers tres anys, l’Ajuntament de Barcelona invertirà 13,5 milions d’euros en una quarantena de projectes d’innovació social amb l’objectiu d’incorporar les noves tecnologies als serveis socials amb l’objectiu d’oferir un servei més proper, eficient i de qualitat.

Un servei permanent les 24 hores del dia

El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona és un servei permanent d’atenció domiciliària, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, que permet a les persones usuàries, principalment persones grans i persones dependents, estar connectades amb un centre d’atenció on es gestionen els serveis necessaris per atendre les situacions d’urgència.

Etiquetes associades a la notícia