Les obres amb maquinària elèctrica serien més silencioses?
Aquest estiu una prova pilot permetrà comparar les emissions contaminants i acústiques generades per la maquinària elèctrica i les que produeix la maquinària amb motor dièsel d’ús habitual. La iniciativa durarà cinc setmanes i es farà en unes obres de substitució de canonades que tenen lloc a la vorera del carrer de Balmes i l’avinguda d’Esplugues.En concret, es determinaran quins són els nivells d’emissions contaminants, la millora dels nivells sonors i el consum energètic dels dos tipus de maquinària. Amb els resultats obtinguts es podrà avaluar la viabilitat tecnològica de treballar amb màquines elèctriques i aprovar una normativa que permeti que als plecs de clàusules de les licitacions de les obres s’hi inclogui la incorporació progressiva de maquinària menys contaminant com a element rellevant per a l’adjudicació.
Col·laboració publicoprivada
Aquesta prova pilot és fruit d’una col·laboració amb les empreses implicades en aquests treballs: Aigües de Barcelona (promotor de l’obra), Sorigué (execució de l’obra), Germans Homs (facilitadors de la maquinària) i Wacker Neuson (fabricants de la maquinària).
A més, s’emmarca en l’estratègia per millorar la qualitat de l’aire i reduir el soroll a la ciutat, d’acord amb els objectius fixats al Programa de mesures contra la contaminació acústica, el Programa de mesures contra la contaminació atmosfèrica i la Declaració d’emergència climàtica.
La voluntat és aconseguir que la maquinària de construcció a la ciutat sigui cada vegada menys sorollosa, més respectuosa amb l’hàbitat dels ciutadans i més sostenible mediambientalment.