Millora la valoració de la gestió municipal
L’Enquesta de serveis municipals li atorga una nota de 6,2, mig punt més que el 2023, i també milloren de manera generalitzada els indicadors vinculats a l’Ajuntament, la qualitat dels serveis municipals i la satisfacció de viure a Barcelona.Aquesta enquesta, que es fa anualment des del 1989, destaca l’augment més alt de tota la sèrie històrica. El 80,4 de les persones entrevistades aproven la gestió que fa el consistori dels serveis de la ciutat.
Dels 26 serveis municipals analitzats, tots mantenen o milloren la nota, com és el cas dels vinculats al Pla Endreça: la recollida d’escombraries, l’urbanisme de nous carrers i places, la neteja viària i l’asfaltat i la conservació de l’espai públic sumen mig punt respecte a l’any passat. La circulació aprova (5,3) i l’aparcament suspèn, però assoleix la seva millor nota (4,2).
Els bombers (8,2), les biblioteques públiques (8,0) i els centres cívics (7,6) són els serveis més valorats. Els segueixen les activitats culturals i l’autobús (7,4), i el tramvia, el metro, i els mercats municipals (7,3).
Millora de la percepció de Barcelona
S’incrementa també la satisfacció de viure a la ciutat, que assoleix un 7,4 de mitjana, però que arriba fins al 7,8 si es pregunta per la satisfacció de viure al barri. L’Ajuntament repeteix com l’Administració més ben valorada, per davant de la Generalitat de Catalunya (5,9) i del Govern espanyol (5,3).
També augmenta la valoració i la percepció de l’evolució de Barcelona durant el darrer any, amb un 28% de respostes que consideren que la ciutat ha millorat, davant d’un 47,2%, que pensen que ha empitjorat. Tot i això, el 52% creu que la ciutat millorarà, i el 32% que empitjorarà. Pel que fa al lloc de residència preferit, per primer cop des de la pandèmia cau el percentatge de gent que voldria viure fora de Barcelona (27%) i creix el nombre de persones que triarien el seu barri si canviessin de residència.
Neteja, habitatge i seguretat
Pel que fa als problemes més importants de la ciutat, la neteja, que millora els indicadors, és considerada el més rellevant pel 9,3% dels enquestats. L’accés a l’habitatge se situa en segon lloc (12,3%) amb dades similars a les dels anys 2018-2019, només per sota de la inseguretat, que encapçala les problemàtiques amb un 27,7% de les respostes. El turisme (5,4%) i el canvi climàtic i la qualitat ambiental (5,3%) augmenten la importància i representen la quarta i la cinquena preocupació per a la ciutadania.
Podeu consultar totes les dades en obert en aquest enllaç.