El llibre ‘Barcelona, la meva ciutat’ arriba a les aules
Com de gran és la nostra ciutat? Quants nens i nenes hi vivim? De quins llocs venim? A aquestes qüestions i a moltes altres dona resposta el llibre ‘Barcelona, la meva ciutat’, que s’ha presentat a l’escola Turó Blau del districte de Sant Andreu.El llibre, escrit per Marina Luz García i il·lustrat per Neus Caamaño, és una proposta didàctica per a nens i nenes de 10 a 12 anys. Convida a descobrir la ciutat i els seus barris des d’una perspectiva diferent i original: seguint els passos de la Laia, una nena d’11 anys que preguntant i preguntant a la família, a les amistats i a la ciutadania, va esbrinant com funcionen les coses al seu entorn i a la seva ciutat.
L’obra explica la ciutat i qui la compon, una societat multicultural, amb diversitat de religions, llengües i països d’origen, i parla, entre d’altres temàtiques, de medi ambient, de comerç, de cultura popular, de turisme o de transport públic.
La proposta didàctica està pensada especialment per a desenvolupar-se a les aules amb l’alumnat de cicle mitjà i de cicle superior de primària, i anima els nens i les nenes a participar en la millora de la ciutat, aportant idees i propostes.
Distribució a les escoles públiques i concertades
El llibre, editat per l’Ajuntament de Barcelona dins de la col·lecció ‘Barcelona Beceroles’, s’ha distribuït a totes les escoles públiques i a les escoles concertades de la ciutat, que han rebut cadascuna vint exemplars de l’obra perquè puguin treballar-la a l’aula. D’altra banda, ‘Barcelona, la meva ciutat’ també es podrà trobar a les llibreries.
El llibre es complementa també amb una llibreta digital d’activitats que es pot descarregar de manera gratuïta a la pàgina web de Barcelona Llibres. Aquest quadernet digital inclou propostes que conviden a investigar i a trobar més informació sobre la ciutat i els seus barris, i alhora indica com fer arribar a l’Ajuntament les propostes dels nens i de les nenes.
La iniciativa mostra de manera molt visual, clara i entenedora la ciutat des de dins i des de diversos prismes, fent que els nens i les nenes se sentin que formen part d’un conjunt social i divers i es reconeguin com a peces clau de l’engranatge de la ciutat de Barcelona.