‘Compra a Ciutat Vella’, el catàleg de comerços sostenibles per fomentar la compra de proximitat
El catàleg ‘Compra a Ciutat Vella’ és la primera edició d’un producte digital que inclou un total de 34 establiments representatius del talent local, sostenibles o amb voluntat d’impacte social. La publicació, que està oberta a la participació del comerç de proximitat i es podrà ampliar trimestralment, s’ha treballat amb nou hotels del districte que difonen als seus establiments la informació del catàleg com a opció de compra singular i de valor afegit.Com a suport físic també s’han elaborat diferents peces amb un codi QR a través del qual es pot accedir directament al catàleg, com:
- Postals per repartir pel carrer, que es distribueixen principalment a la Barceloneta, per aprofitar l’afluència de visitants amb la celebració de la Copa Amèrica de vela. Se n’encarreguen les persones contractades amb plans d’ocupació per fer d’informadores al barri.
- Pòsters DIN A4 als comerços participants.
- Elements de sobretaula per als hotels perquè en facin difusió amb un expositor als taulells.
Una mesura amb voluntat de créixer i perdurar
Aquesta mesura té com a finalitat que l’impacte econòmic que deixa el turisme al districte de Ciutat Vella repercuteixi en positiu sobre les iniciatives comercials emblemàtiques que hi estan arrelades, ja que fomenta que el flux de visitants es converteixi en una oportunitat per a totes elles i facilita que els seus productes arribin a moltes més persones.
Així mateix, a través del catàleg es promou que els establiments hotelers s’impliquin en el desenvolupament econòmic del territori i facin de prescriptors facilitant informació sobre les iniciatives econòmiques arrelades al territori que donen vida als barris.
La distribució de la publicació ha començat aquest agost en hotels i es vol estendre a equipaments de la ciutat. Amb el suport de l’Àrea de Turisme, properament es preveu que el Consorci de Turisme també en pugui fer difusió per arribar a més visitants.