Una comissió treballarà en la simplificació de la normativa i els tràmits administratius

La primera reunió ha destacat l’objectiu de millorar els serveis públics i l’atenció ciutadana amb la revisió dels tràmits redundants o innecessaris. Es busca més seguretat jurídica, transparència i claredat.

28/05/2024 17:53 h

Ajuntament de Barcelona

La comissió ha destacat que entre un 10% i un 15% de les normes i disposicions creades per l’Ajuntament de Barcelona des dels anys cinquanta del segle passat han quedat obsoletes, però no s’han derogat formalment. La derogació anirà acompanyada de la unificació de normes per reduir-ne la densitat i millorar-ne la consulta al Portal Jurídic de Barcelona.

Tràmits més accessibles i activitats econòmiques més fàcils

També es treballarà en la simplificació dels tràmits, com per exemple el de les subvencions plurianuals, i en l’atenció ciutadana, amb un pla de millora de l’Oficina Virtual de Tràmits, les oficines d’atenció ciutadana i el telèfon gratuït 010.

En la mateixa línia, la comissió estudiarà com es pot facilitar la iniciativa empresarial, no només a través de l’Oficina d’Atenció a les Empreses, sinó també amb l’actualització dels webs de Barcelona Activa i la posada en marxa del Barcelona Welcome Desk.

 

 

Etiquetes associades a la notícia