En el Protàgoras de Plató es recull el mite d’Epimeteu i Prometeu, dos germans de sort diferent: “el que pensa tard” i “el que pensa abans d’actuar”. Epimeteu, el més descurat de tots dos, és l’encarregat de distribuir els atributs particulars a cadascun dels animals. Lliura closques a les tortugues, verí a les serps, ullals als lleons… I quan acaba la tasca s’adona que ha calculat malament, que s’ha oblidat d’una pobra criatura: l’ésser humà, un cos sense defenses que rebrà el foc robat dels déus. Un cos sense talent parteix de la imatge evocada en aquest mite: un cos precari que sosté en les seves mans una virtut aliena, l’eina amb la qual s’enfronta a l’hostilitat del món.
Fins ara, Monte Isla ha centrat la seva atenció en els espais que ens contenen, en la noció de “l’altre” i en els llocs absents de presència humana. Aquest treball està recollit en tres peces, la Trilogía sobre el Paisaje: Allí donde no estamos (Espai Nyam Nyam, 2021), On comença el bosc acaba el poble (TNT, 2022, premi ex aequo en la categoria d’arts escèniques dels III Premis El Temps de les Arts) i Escuchas del paisaje (La Mutant, 2023).
Amb aquesta nova peça escènica, Monte Isla es pregunta com posar el cos en escena. Què passa quan mirem aquest cos, aquest cos que compartim, aquest cos que usem com a unitat de mesura per al món i que delimita la frontera de la consciència, aquest cos present sota la disfressa de qualsevol ficció social i cultural, aquesta pasterada orgànica que apareix com una imatge ridícula i obscena enfront de l’encant escultòric d'allò que és mort?
Una coproducció del Grec 2024 Festival de Barcelona, El Canal Centre de creació d’arts escèniques, Festival TNT i Centro de Cultura Contemporánea Conde Duque.
Amb el suport de La Mutant, l’Abri (Suïssa), Teatre municipal de Girona, Teatre municipal de Lloret, l’Animal a l’Esquena, Antic Teatre, Konvent.0, El Galliner, Ajuts Girona Crea 2023, Institut Ramon Llull, Goethe-Institut Madrid i Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Amb el suport de la residència creativa d'intercanvi amb National Theater and Concert Hall (Taiwan), dels Ajuts a la Creació Carlota Soldevila del Teatre Lliure, temporada 23/24 i del programa de residències internacionals de la Nau Ivanow.
Monte Isla és companyia resident de la Nau Ivanow.
Idea i creació: Monte Isla. Direcció i dramatúrgia: Andrea Pellejero, Adrià Girona. Interpretació: Andreu Martínez. Direcció tècnica i maquinària: Roberto Baldinelli. Disseny de la il·luminació: Gabriela Bianchi. Disseny del so: Uriel Ireland, Adrià Girona. Disseny de l'escenografia: Marta Lofi, Monte Isla. Construcció: Miquel Grima, Marta Lofi. Vestuarii i espai escènic: Marta Lofi. Enginyer d'artefactes lumínics: José Luis Salmerón (Cube Peak) Producció executiva: Rut Girona. Administració, comunicació i distribució: Monte Isla. Agraïments: David Marin, Carlota Grau, Neus Masdeu, Pep Arumí, Tanya Beyeler, Heartbreak Hotel, Lisandro Marquez, Pol Pare, Alejandro Santaflorentina, Lara Hereu, Sandra Bonillo, Serrucho, Mikolaj Bielski.