El director d'una companyia que és tot un mite de l'escena recrea una obra que va canviar la manera de fer teatre. En aquest muntatge el caos, l'ambició i la crueltat tenen com a marc un sopar elegant en una sofisticada llar francesa.
El 1896, Alfred Jarry va causar un gran impacte amb el retrat salvatge d’un tirà cruel i covard amb una ambició sense límits. Era difícil recuperar ni que fos part d’aquella sensació, però el director de la companyia britànica Cheek by Jowl ho fa, amb la complicitat d’un repartiment francès, en situar l’acció d’Ubu Roi en un entorn domèstic: un sofisticat sopar burgès. La imaginació del fill de la família, un adolescent conflictiu càmera en mà, convertirà els seus progenitors en el Pare i la Mare Ubú, i els convidats, en les víctimes de l’afany de poder del tirà protagonista. Sí, l’obra transcorre en un menjador burgès amb mobles de color crema, però un rotllo de paper de cuina, un molinet de pebre o una galleda de gel fàcilment es poden convertir a les mans de Donnellan en símbols del poder que ens recorden que som al regne d’Ubú.
Autoria: Alfred Jarry; Direcció i dramatúrgia: Declan Donnellan; Escenografia: Nick Ormerod; Intèrprets: Xavier Boiffier, Camille Cayol, Vincent de Boüard, Christophe Grégoire, Cécile Leterme, Sylvain Levitte; Direcció associada: Michelangelo Marchese, Jane Gibson; Moviment: Jane Gibson; Disseny d'il·luminació: Pascal Noel ; Composició musical: Davy Sladek, amb músiques addicionals de Paddy Cunneen ; Disseny de vídeo: Benoit Simon, Quentin Vigier; Supervisió de vestuari: Angie Burns; Ajudant de direcció: Bertrand Lesca; Traducció dels sobretítols: Jordi Lladó i Vilaseca; Producció executiva local: Trànsit Projectes;