Silvia Batet

  • Dansa

OBLIVION

Un mot anglès que es refereix tant al concepte d’oblit com al de perdó dona títol al Premi de Dansa de l’Institut del Teatre, una imatge del més enllà expressada en la repetició del cercle o una revisitació d’allò que enyorem.

L’origen de tot és a Rèquiem, una coreografia creada per Silvia Batet el 2020 com a treball final del Grau en coreografia i que parlava sobre el dol. Allà ja feia servir el gir, una manera de romandre en el mateix lloc sense renunciar al moviment, com fan aquests dervixos giròvags que s’adrecen a la divinitat traçant uns cercles infinits. D’aquesta imatge, Silvia Batet n’incorpora els llargs vestits fins als peus que duen els religiosos sufís i amb els quals crea imatges d’una gran bellesa. La coreògrafa i el seu cos de ball han continuat treballant el concepte del gir, però també han explorat el desplaçament a través de l’espai de forma semblant a com ho fan les ballarines de la beriozka, una dansa tradicional russa en la qual les ballarines evolucionen de tal manera que sembla ben bé que ni tan sols toquin el terra. Amb tots aquests elements, aquesta coreografia ens suggereix un espai mental de record, d’aquells moments que visitem i revisitem en la memòria en un cercle infinit o, potser, els set cercles ascendents del purgatori que Dante retrata a la Divina comèdia, una altra de les fonts d’inspiració d’aquest espectacle. Aquest purgatori clàssic seria el lloc de transició per antonomàsia, condicionat per la idea del cercle, per l’etern vagar dels cossos en l’espai, com si el fet de desplaçar-se a través de l’espai impliqués un deixar-se anar, una renúncia a tot allò que ens lliga al patiment: records, desitjos, identitat... I és que, potser, el més enllà i l’oblit són, de fet, una mateixa cosa. Un imaginari oníric serveix d’escenari a aquesta proposta, que busca el record del cos que ja no hi és en una evolució que va del cos físic a la imatge que tenim del cos, de la imatge al record de la imatge, i del record de la imatge a la fantasia, tot envoltat d’una mena de boira en la qual el record real acaba per difuminar-se.

Silvia Batet, autora d’aquesta coreografia, és diplomada en Dansa Clàssica per l’Escuela de Danza Mari Cruz Alcalá i ha fet el Grau superior en coreografia a l’Institut del Teatre de Barcelona. Les seves coreografies s’han pogut veure en trobades i certàmens nacionals com Russafa Escènica (València), Ellas Crean (Madrid), Gracias X Favor (Santander), L’Estació Escènika (Barcelona) o bé el Certamen Coreográfico de Madrid (2017, 2018 i 2020), on va obtenir una beca danceWEB per al programa d’entrenament de cinc setmanes que s’imparteix coincidint amb el festival ImPulsTanz de Viena. A més, ha treballat amb La Fura dels Baus i ha estat resident de centres de creació coreogràfica i investigació del moviment com ara La Caldera Les Corts i La Visiva, tots dos a Barcelona.

Una coproducció del Grec 2021 Festival de Barcelona i lInstitut del Teatre.

Oblivion va ser la peça guanyadora del Premi de Dansa de lInstitut del Teatre 2020.

Fitxa artística

Coreografia i direcció: Silvia Batet Interpretació: Marta García, Vera Palomino, Raquel Romero, Anna Serra, Pere Seda Música: Sergi Puig Edició musical: Jose González Escenografia i il·luminació: Carles Borràs, Sergio Roca Vestuari: Marta Mas Soldevila Confecció de les faldilles: Anna Whirling Producció: Anastàtica Cultural Mirada externa: Anna Rubirola 

Video

Dates

  • Dates
  • Espai

    Mercat de les Flors
    http://mercatflors.cat

    Plaça Margarida Xirgu, 1, 08004 Barcelona

  • Durada
    50
  • Preu
    18