Les veus de dona són les grans protagonistes de les quatre històries que podreu viure i sentir entre l’auditori i el jardí de l'Ateneu Barcelonès. De la comèdia al drama, Quatre Solos Soles presenta quatre dones en contrast: una jove youtuber que s’acomiada per sempre dels seus seguidors, una soprano que viu els seus darrers deliris a la vora de la seva inseparable nevera, una dona que retorna al soterrani on de petita el seu pare va abusar d’ella i una anciana que es nega a abandonar casa seva per ser tancada en una residència. Amb llibrets signats per alguns dels dramaturgs més estimulants de l’escena actual (Victoria Szpunberg, Helena Tornero, Cristina Cordero i Marc Rosich) i amb música escrita per creadors destacats del nostre panorama musical (Lucas Peire, Mario G. Cortizo, Joan Magrané i Raquel García-Tomás), prepareu-vos per escoltar les històries d’aquestes quatre veus atrapades en les seves circumstàncies vitals. Les peces s’havien d’estrenar al Gran Teatre del Liceu la tardor del 2020, però les restriccions de la pandèmia van fer que només es poguessin veure per streaming. Ara, amb la presentació a l’Ateneu arriba, per fi, l’estrena presencial.
Darrer missatge
Mario G. Cortizo ha escrit juntament amb Marc Rosich una peça sobre una youtuber adolescent que es disposa a enviar als seus seguidors un últim missatge abans no s’acabi el món.
Música: Mario G. Cortizo. Llibret: Marc Rosich. Amb: Elena Tarrats, Mario G. Cortizo (percussió). Durada: 16 minuts.
Voraç bellesa
El compositor Lucas Peire i la llibretista Cristina Cordero imaginen els deliris d'una cantant madura que es prepara per al concert que, segons ella, la consagrarà finalment. Un tímid violoncel·lista i una gran nevera són testimonis i confidents del seu cant del cigne.
Música: Lucas Peire. Llibret: Cristina Cordero. Amb: Marta Fiol, Àlex Rodríguez Flaqué (violoncel). Durada: 18 minuts.
Dànae recorda
Amb música de Joan Magrané, Helena Tornero escriu la confessió d’una dona que torna al soterrani on, d’adolescent, havia estat segrestada i abusada pel seu pare. La dona, inevitablement, ha d’enfrontar-se als fantasmes i als records que sempre ha defugit.
Música: Joan Magrané. Llibret: Helena Tornero. Amb: Elena Copons, Judit Bardolet (violí). Durada: 21 minuts.
Per precaució (20')
Una de les compositores contemporànies amb una trajectòria més brillant, Raquel García-Tomás, posa música a una història imaginada per la dramaturga Victoria Szpunberg. Una anciana es nega a que l’ingressin en una residència. Si ha de morir, vol fer-ho envoltada dels mobles i els records de tota una vida.
Música: Raquel García-Tomás. Llibret: Victoria Szpunberg. Amb: Maria Dolors Aldea, Esther Pinyol (arpa). Durada: 20 minuts.
Amb la participació de l’Ateneu Barcelonès
Una coproducció d’Òpera de Butxaca i Nova Creació i el Gran Teatre del Liceu.
Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’INAEM – Ministerio de Cultura y Deportes i l’Institut de Cultura de Barcelona
Amb el patrocini d'SMEG i Mondigromax - Cultius de cultura
Direcció musical: Francesc Prat. Direcció d’escena: Marc Rosich. Escenografia i il·luminació: a partir del concepte original de Laura Clos “Closca”. Vestuari i caracterització: Núria Llunell. Adjunt a la direcció: Jordi Pérez Solé. Fotografia: Antoni Bofill/Pol Rebaque. Ajudantia d'espai: Sergi Corbera. Interpretació: Elena Tarrats, Marta Fiol, Elena Copons, Dolors Aldea (veu), Mario G. Cortizo (percussió), Àlex Rodríguez Flaqué (violoncel), Judit Bardolet (violí), Esther Pinyol (arpa). Producció executiva: Clàudia Robert. Comunicació de l'ÒBNC: Ester Cánovas. Administració: Mònica Arús. Direcció de l’ÒBNC: Dietrich Grosse, Marc Rosich.