Quan el teló s’aixeca a Moeder, l’audiència se submergeix en un món d’incerteses en què les identitats estables i les topografies que orienten els nostres moviments i percepcions resten en suspensió. On som exactament? I, entre totes aquestes figures, qui és la mare? Encara hi és? Lluny de ser un líder, la mare sembla que estigui instal·lada en el llindar de la indecisió.
Moeder, la segona obra d’una trilogia que va començar amb Vader (2014) i es tancarà amb Kinderen (2018), és un treball sobre la memòria que explora com el teixit de la vida és un mosaic o una malla conformada col·lectivament. S’acosta al magatzem de la memòria i als esdeveniments que en la seva progressió i combinació defineixen qui som, no com un museu de l’ego, sinó com un laboratori on excavar profundament en el passat.
Peeping Tom explorarà el tema de la memòria —i la figura de la mare— amb la mateixa mirada tendra i sardònica que regeix totes les seves produccions. Alhora divertida i inquietant, Moeder és pertorbadora però estranyament familiar: hi reconeixem la fascinació que el món és massa per a nosaltres, la mateixa mirada divertida als nostres intents vacil·lants d’encabir-hi les nostres idees.
Moeder s'estrenarà al Teatre im Pfalzbau (Ludwigshafen, Alemanya) el 29 de setembre de 2016.